• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eliminando Fronteras entre el Aula y el Mercado Laboral: Fomento de la Empleabilidad del Estudiantado de Traducción e Interpretación

[PDF] Artículo Principal (752.6Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/95322
DOI: https://doi.org/10.24310/trt.27.2023.12813
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Haro Soler, María del Mar; Rojas García, Juan
Fecha
2023
Referencia bibliográfica
Haro Soler, M. M. y Rojas García, J. (2023). Eliminando Fronteras entre el Aula y el Mercado Laboral: Fomento de la Empleabilidad del Estudiantado de Traducción e Interpretación. TRANS. Revista de Traductología, 27, 233-256. DOI: https://doi.org/10.24310/trt.27.2023.12813.
Patrocinador
Department of Translation and Interpreting (University of Granada)
Resumen
Taking into account the role of employability in the European Higher Education Area and the challenge that facilitating students’ transition to the labour market poses, a teaching and learning proposal designed and implemented to foster the employability of translation and interpreting students is presented here. This proposal was based on a student-centred caring-teaching approach and consisted of four components: (1) individualised mentoring sessions, (2) interaction of students with professionals invited to the classroom, (3) workshop to develop the students’ self-efficacy beliefs, and (4) fieldwork on a specialization of their choice. The instruments used to assess the students’ performance on their fieldwork are also presented, as well as the students’ perceptions of this formative experience, which, according to most of them, fostered employability.
Colecciones
  • DFIA - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias