• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eliminando Fronteras entre el Aula y el Mercado Laboral: Fomento de la Empleabilidad del Estudiantado de Traducción e Interpretación

[PDF] Artículo Principal (752.6Ko)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/95322
DOI: https://doi.org/10.24310/trt.27.2023.12813
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
Haro Soler, María del Mar; Rojas García, Juan
Date
2023
Referencia bibliográfica
Haro Soler, M. M. y Rojas García, J. (2023). Eliminando Fronteras entre el Aula y el Mercado Laboral: Fomento de la Empleabilidad del Estudiantado de Traducción e Interpretación. TRANS. Revista de Traductología, 27, 233-256. DOI: https://doi.org/10.24310/trt.27.2023.12813.
Patrocinador
Department of Translation and Interpreting (University of Granada)
Résumé
Taking into account the role of employability in the European Higher Education Area and the challenge that facilitating students’ transition to the labour market poses, a teaching and learning proposal designed and implemented to foster the employability of translation and interpreting students is presented here. This proposal was based on a student-centred caring-teaching approach and consisted of four components: (1) individualised mentoring sessions, (2) interaction of students with professionals invited to the classroom, (3) workshop to develop the students’ self-efficacy beliefs, and (4) fieldwork on a specialization of their choice. The instruments used to assess the students’ performance on their fieldwork are also presented, as well as the students’ perceptions of this formative experience, which, according to most of them, fostered employability.
Colecciones
  • DFIA - Artículos

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire