Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº18, junio 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30922

Title: Análisis de las competencias profesionales del profesor universitario de lengua y literatura y su didáctica: un estudio de caso
Other Titles: Analysis of the knowledge of teachers at university in the fields of didactics of language and literature: a case study
Authors: Fernández de Haro, Eduardo
Núñez-Delgado, Pilar
Romero Mariscal, Lucía Presentación
Issue Date: Jun-2012
Abstract: Este artículo está relacionado con un estudio de caso sobre las competencias que tienen y ponen en práctica los formadores de profesores, y su contenido se centra, concretamente, en la descripción del conocimiento que el formador de profesores de lengua y literatura y su didáctica posee en relación con la planificación de sus enseñanzas así como en la detección y análisis de las destrezas o capacidades de las que, como tal formador, hace uso cuando realiza esta tarea de planificación y pone en práctica a través de su actividad docente.
This article deals with a case study concerning the competencies which teacher trainers have and put into practise; it is specifically concerned with their knowledge of language and literature and their teaching ability as regards the planning of lessons. It is also concerned with the discovery and analysis of skills and capacities which the trainer uses when undertaking such plans and which are put into practice in their teaching activity.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Formación del profesorado
Formadores de formadores
Aprendizaje del profesor
Desarrollo profesional del docente
Conocimiento de los profesores
Conocimiento profesional
Teacher education
Teacher educators
Teacher learning
Teacher professional development
Teacher's knowledge
URI: http://hdl.handle.net/10481/30922
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Fernández de Haro, E.; Nuñez Delgado, M.P.; Romero Mariscal, L.P. Análisis de las competencias profesionales del profesor universitario de lengua y literatura y su didáctica: un estudio de caso. Porta Linguarum, 18:61-78 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/30922]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº18, junio 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
4 Eduardo Fernandez.pdf292.96 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada