Written languaging, reformulation and EFL learners’ writing accuracy
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Universidad de Granada
Materia
Languaging Reformulation Writing accuracy Sociocultural theory Mediation Lenguaje Reformulación Agudeza de escritura Idea sociocultural Mediación
Fecha
2023-06-27Referencia bibliográfica
Azimian, E., Rouhi, A., & Jafarigohar, M. (2023). Written languaging, reformulation and EFL learners’ writing accuracy. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (40), 75–91. https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.23981
Resumen
This study examined the effect of written languaging and reformulation on intermediate
university students’ writing accuracy during a three-stage writing task. Sixty-six
EFL Iranian B.A. students in 2019 were required to write a composition, compare their drafts
with feedback provided in the form of reformulation and rewrite their original texts. Students’
performance in the form of compositions, revisions and written languaging episodes
(LREs) were used as the data for studying the potential positive effect of reformulation and
languaging on the improvement of writing accuracy. The results support previous research
findings on the positive effects of languaging as well as reformulation indicating a significant
decline in the number of errors from original drafts to the immediate revisions both
within experimental groups and across the control group and experimental groups as well as
between the contrast group and the experimental group. The role of reformulation alone and
reformulation plus written languaging in mediating the improvement of writing accuracy of
the learners along with theoretical and pedagogical implications will be discusse Esta investigación analizó el impacto del lenguaje y la revisión en la precisión
de la de estudiantes universitarios a lo largo de una tarea de escritura de tres pasos. Para
completar su EFL iraní B.A. requisitos, sesenta y seis estudiantes tuvieron que redactar un
ensayo, comparar sus primeros manuscritos con comentarios reformulados y luego revisar
sus trabajos originales. Los posibles beneficios de y el lenguaje para mejorar la corrección
de la escritura se investigaron utilizando datos de rendimiento de estudiantes de composiciones,
revisiones episodios de lenguaje escrito (LRE). Los hallazgos confirman investigaciones
anteriores los beneficios tanto de la traducción como de la reformulación, mostrando
una marcada disminución de errores los primeros borradores hasta las revisiones dentro los
grupos exploratorios y entre el grupo de y los grupos experimentales, además de entre el de
contraste y el grupo exploratorio. Hablaremos sobre las consecuencias teóricas y prácticas
del papel que juegan la reformulación y la reformulación combinada con el lenguaje escrito
para facilitar el crecimiento de los alumnos en la corrección de la escritura