@misc{10481/83551, year = {2023}, month = {6}, url = {https://hdl.handle.net/10481/83551}, abstract = {This study examined the effect of written languaging and reformulation on intermediate university students’ writing accuracy during a three-stage writing task. Sixty-six EFL Iranian B.A. students in 2019 were required to write a composition, compare their drafts with feedback provided in the form of reformulation and rewrite their original texts. Students’ performance in the form of compositions, revisions and written languaging episodes (LREs) were used as the data for studying the potential positive effect of reformulation and languaging on the improvement of writing accuracy. The results support previous research findings on the positive effects of languaging as well as reformulation indicating a significant decline in the number of errors from original drafts to the immediate revisions both within experimental groups and across the control group and experimental groups as well as between the contrast group and the experimental group. The role of reformulation alone and reformulation plus written languaging in mediating the improvement of writing accuracy of the learners along with theoretical and pedagogical implications will be discusse}, abstract = {Esta investigación analizó el impacto del lenguaje y la revisión en la precisión de la de estudiantes universitarios a lo largo de una tarea de escritura de tres pasos. Para completar su EFL iraní B.A. requisitos, sesenta y seis estudiantes tuvieron que redactar un ensayo, comparar sus primeros manuscritos con comentarios reformulados y luego revisar sus trabajos originales. Los posibles beneficios de y el lenguaje para mejorar la corrección de la escritura se investigaron utilizando datos de rendimiento de estudiantes de composiciones, revisiones episodios de lenguaje escrito (LRE). Los hallazgos confirman investigaciones anteriores los beneficios tanto de la traducción como de la reformulación, mostrando una marcada disminución de errores los primeros borradores hasta las revisiones dentro los grupos exploratorios y entre el grupo de y los grupos experimentales, además de entre el de contraste y el grupo exploratorio. Hablaremos sobre las consecuencias teóricas y prácticas del papel que juegan la reformulación y la reformulación combinada con el lenguaje escrito para facilitar el crecimiento de los alumnos en la corrección de la escritura}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Languaging}, keywords = {Reformulation}, keywords = {Writing accuracy}, keywords = {Sociocultural theory}, keywords = {Mediation}, keywords = {Lenguaje}, keywords = {Reformulación}, keywords = {Agudeza de escritura}, keywords = {Idea sociocultural}, keywords = {Mediación}, title = {Written languaging, reformulation and EFL learners’ writing accuracy}, doi = {10.30827/portalin.vi40.23981}, author = {Azimian, Ehsanollah and Rouhi, Afsar and Jafarigohar, Manouchehr}, }