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dc.contributor.authorAzimian, Ehsanollah
dc.contributor.authorRouhi, Afsar
dc.contributor.authorJafarigohar, Manouchehr
dc.date.accessioned2023-07-11T08:49:37Z
dc.date.available2023-07-11T08:49:37Z
dc.date.issued2023-06-27
dc.identifier.citationAzimian, E., Rouhi, A., & Jafarigohar, M. (2023). Written languaging, reformulation and EFL learners’ writing accuracy. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (40), 75–91. https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.23981es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/83551
dc.description.abstractThis study examined the effect of written languaging and reformulation on intermediate university students’ writing accuracy during a three-stage writing task. Sixty-six EFL Iranian B.A. students in 2019 were required to write a composition, compare their drafts with feedback provided in the form of reformulation and rewrite their original texts. Students’ performance in the form of compositions, revisions and written languaging episodes (LREs) were used as the data for studying the potential positive effect of reformulation and languaging on the improvement of writing accuracy. The results support previous research findings on the positive effects of languaging as well as reformulation indicating a significant decline in the number of errors from original drafts to the immediate revisions both within experimental groups and across the control group and experimental groups as well as between the contrast group and the experimental group. The role of reformulation alone and reformulation plus written languaging in mediating the improvement of writing accuracy of the learners along with theoretical and pedagogical implications will be discussees_ES
dc.description.abstractEsta investigación analizó el impacto del lenguaje y la revisión en la precisión de la de estudiantes universitarios a lo largo de una tarea de escritura de tres pasos. Para completar su EFL iraní B.A. requisitos, sesenta y seis estudiantes tuvieron que redactar un ensayo, comparar sus primeros manuscritos con comentarios reformulados y luego revisar sus trabajos originales. Los posibles beneficios de y el lenguaje para mejorar la corrección de la escritura se investigaron utilizando datos de rendimiento de estudiantes de composiciones, revisiones episodios de lenguaje escrito (LRE). Los hallazgos confirman investigaciones anteriores los beneficios tanto de la traducción como de la reformulación, mostrando una marcada disminución de errores los primeros borradores hasta las revisiones dentro los grupos exploratorios y entre el grupo de y los grupos experimentales, además de entre el de contraste y el grupo exploratorio. Hablaremos sobre las consecuencias teóricas y prácticas del papel que juegan la reformulación y la reformulación combinada con el lenguaje escrito para facilitar el crecimiento de los alumnos en la corrección de la escrituraes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLanguaging es_ES
dc.subjectReformulationes_ES
dc.subjectWriting accuracyes_ES
dc.subjectSociocultural theoryes_ES
dc.subjectMediationes_ES
dc.subjectLenguaje es_ES
dc.subjectReformulaciónes_ES
dc.subjectAgudeza de escrituraes_ES
dc.subjectIdea socioculturales_ES
dc.subjectMediaciónes_ES
dc.titleWritten languaging, reformulation and EFL learners’ writing accuracyes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.vi40.23981
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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