Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Sáez Pérez, María PazEditorial
GKA Ediciones
Materia
Learning-orientated assessment Skills Peer evaluation Building degree Professional attributions Co-evaluation Valuations Evaluación orientada al aprendizaje Competencias Evaluación por pares Grado edificación Atribuciones profesionales Coevaluación
Fecha
2022-11-21Referencia bibliográfica
Saéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 9(6), 1–8. [https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787]
Patrocinador
Teaching Innovation Project “Laboratory of previous studies and reports on built historical heritage”, belonging to the Unit and Quality, Innovation and Prospective of the University of Granada; Teaching Innovation Projects and Good Practices of the FIDO UGR 2018-2020 Plan and was carried out under the auspices of Research Groups RNM 0179 and HUM 629 of the Junta de AndalucíaResumen
The acquisition of the competences of a subject established in the study plan en- courages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions.
Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allow- ing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers. La adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos
métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las
titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el
desarrollo de las profesiones.
A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del
sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura
de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos,
permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la
adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la
implementación de las atribuciones profesionales.