Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSáez Pérez, María Paz 
dc.date.accessioned2023-02-09T08:26:33Z
dc.date.available2023-02-09T08:26:33Z
dc.date.issued2022-11-21
dc.identifier.citationSaéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 9(6), 1–8. [https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787]es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/79774
dc.description.abstractThe acquisition of the competences of a subject established in the study plan en- courages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions. Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allow- ing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers.es_ES
dc.description.abstractLa adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el desarrollo de las profesiones. A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos, permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la implementación de las atribuciones profesionales.es_ES
dc.description.sponsorshipTeaching Innovation Project “Laboratory of previous studies and reports on built historical heritage”, belonging to the Unit and Quality, Innovation and Prospective of the University of Granadaes_ES
dc.description.sponsorshipTeaching Innovation Projects and Good Practices of the FIDO UGR 2018-2020 Plan and was carried out under the auspices of Research Groups RNM 0179 and HUM 629 of the Junta de Andalucíaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherGKA Edicioneses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLearning-orientated assessmentes_ES
dc.subjectSkillses_ES
dc.subjectPeer evaluationes_ES
dc.subjectBuilding degreees_ES
dc.subjectProfessional attributionses_ES
dc.subjectCo-evaluationes_ES
dc.subjectValuations es_ES
dc.subjectEvaluación orientada al aprendizajees_ES
dc.subjectCompetenciases_ES
dc.subjectEvaluación por pareses_ES
dc.subjectGrado edificaciónes_ES
dc.subjectAtribuciones profesionaleses_ES
dc.subjectCoevaluaciónes_ES
dc.titlePeer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degreees_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.37467/revvisual.v9.3787
dc.type.hasVersionVoRes_ES


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional