Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree Sáez Pérez, María Paz Learning-orientated assessment Skills Peer evaluation Building degree Professional attributions Co-evaluation Valuations Evaluación orientada al aprendizaje Competencias Evaluación por pares Grado edificación Atribuciones profesionales Coevaluación The acquisition of the competences of a subject established in the study plan en- courages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the exercise of a profession with legal attributions. Through this text, the results of the application of the peer evaluation system and the co-evaluation of the subject Valuations of Real Estate and Expert reports of the Degree in Building Engineering are explained throughout 5 academic years, allow- ing to conclude the benefits on the acquisition of skills and improvement of success rates, as well as the implementation of professional powers. La adquisición de competencias de las asignaturas favorece la búsqueda de nuevos métodos que mejoren el sistema de enseñanza-aprendizaje, principalmente en las titulaciones que tienen asignadas competencias reguladas que habilitan para el desarrollo de las profesiones. A través de este texto se explican los resultados obtenidos de la aplicación del sistema de evaluación denominado entre iguales y la coevaluación en la asignatura de Valoraciones, Tasaciones y Peritaciones durante 5 cursos académicos, permitiendo concluir que son destacados los beneficios obtenidos en relación con la adquisición de competencias y la mejora de las tasas de éxito, así como la implementación de las atribuciones profesionales. 2023-02-09T08:26:33Z 2023-02-09T08:26:33Z 2022-11-21 journal article Saéz-Pérez, M. P., & Robles Sánchez, S. . (2022). Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review / Revista Internacional De Cultura Visual, 9(6), 1–8. [https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3787] https://hdl.handle.net/10481/79774 10.37467/revvisual.v9.3787 spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ open access Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional GKA Ediciones