How to integrate stories and ICT in content-based units of work for english learning.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Stories ICT CLIL EFL Cuentos TIC AICLE ILE
Fecha
20013-01Referencia bibliográfica
Durán, A.; Cruz, A. How to integrate stories and ICT in content-based units of work for english learning. Porta Linguarum, 19: 219-237 (2013).[http://hdl.handle.net/10481/7114]
Resumen
The aim of this article is to show how it is possible to integrate stories and ICT in Content Language Integrated Learning (CLIL) for English as a foreign language (EFL) learning in bilingual schools. Two Units of Work are presented. One, for the second year of Primary, is based on a Science topic, ‘Materials’. The story used is ‘The three little pigs’ and the computer program ‘JClic’. The other one is based on a Science and Arts topic for the sixth year of Primary, the story used is ‘Charlotte’s Web’ and the computer program ‘Atenex’. El propósito de este artículo es mostrar cómo se puede alcanzar la integración de cuentos y TIC en el Aprendizaje Integrado de Conocimientos Curriculares y Lengua Extranjera (AICLE) para el aprendizaje del inglés como lengua extranjera (ILE) en colegios bilingües. Se presentan dos Unidades: Una basada en un tema de Conocimiento del Medio Natural: “Materiales”, para 2º Curso de Primaria, a partir del cuento: “Los tres cerditos”, y el programa informático “JClic” y otra Unidad basada en un tema de Ciencias y Arte para 6º Curso de Primaria, a partir del cuento: “Charlotte’s Web”, y el programa informático: “Atenex”.