Mostrar el registro sencillo del ítem
How to integrate stories and ICT in content-based units of work for english learning.
dc.contributor.author | Durán, Antonio | es_ES |
dc.contributor.author | Cruz, Mario | es_ES |
dc.date.issued | 20013-01 | |
dc.identifier.citation | Durán, A.; Cruz, A. How to integrate stories and ICT in content-based units of work for english learning. Porta Linguarum, 19: 219-237 (2013).[http://hdl.handle.net/10481/7114] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/7114 | |
dc.description.abstract | The aim of this article is to show how it is possible to integrate stories and ICT in Content Language Integrated Learning (CLIL) for English as a foreign language (EFL) learning in bilingual schools. Two Units of Work are presented. One, for the second year of Primary, is based on a Science topic, ‘Materials’. The story used is ‘The three little pigs’ and the computer program ‘JClic’. The other one is based on a Science and Arts topic for the sixth year of Primary, the story used is ‘Charlotte’s Web’ and the computer program ‘Atenex’. | en_US |
dc.description.abstract | El propósito de este artículo es mostrar cómo se puede alcanzar la integración de cuentos y TIC en el Aprendizaje Integrado de Conocimientos Curriculares y Lengua Extranjera (AICLE) para el aprendizaje del inglés como lengua extranjera (ILE) en colegios bilingües. Se presentan dos Unidades: Una basada en un tema de Conocimiento del Medio Natural: “Materiales”, para 2º Curso de Primaria, a partir del cuento: “Los tres cerditos”, y el programa informático “JClic” y otra Unidad basada en un tema de Ciencias y Arte para 6º Curso de Primaria, a partir del cuento: “Charlotte’s Web”, y el programa informático: “Atenex”. | es_ES |
dc.language.iso | eng | en |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | |
dc.subject | Stories | en |
dc.subject | ICT | en |
dc.subject | CLIL | en |
dc.subject | EFL | en |
dc.subject | Cuentos | es_ES |
dc.subject | TIC | es_ES |
dc.subject | AICLE | es_ES |
dc.subject | ILE | es_ES |
dc.title | How to integrate stories and ICT in content-based units of work for english learning. | en_US |
dc.title.alternative | Integración de cuentos y TIC en unidades didácticas para el aprendizaje del inglés a través de contenidos. | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | en |