Beginning High School Teachers’ Organization of Students for Learning and Methods for Teaching Mathematics
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Opportunity to learn Organizing students for learning Teaching practices Oportunidades de aprendizaje Organización de los estudiantes para el aprendizaje Prácticas docentes
Date
2020Referencia bibliográfica
Williams, D., Cudd, M., Hollebrands, K., & Lee, H. (2020). Beginning high school teachers’ organization of students for learning and methods for teaching Mathematics. PNA, 15(1), 51-68. [DOI: 10.30827/pna.v15i1.10748]
Patrocinador
National Science Foundation under Grant No. DUE 1240003Résumé
We observed eight beginning secondary mathematics teachers’
classrooms to investigate ways in which they organized students for
learning, uses of instructional methods, and how these may differ based
on the level of course being taught. We found that beginning teachers
frequently organize their students to learn, coupled with an abundance of
teacher directed instruction. Differences in organizations, teaching
methods, and associated learning opportunities between course levels
also exist. Implications for supporting practicing teachers and preparing
prospective teachers to establish collaborative learning environments and
utilize student centered teaching methods are discussed. Observamos las clases de ocho profesores noveles de matemáticas de
secundaria para investigar las formas en que organizaban a los
estudiantes, los usos de los métodos de instrucción y cómo estos pueden
diferir según el nivel del curso. Descubrimos que los maestros noveles con
frecuencia organizan a sus estudiantes para que aprendan
colaborativamente, junto con numerosa instrucción directa por parte del
profesor. También existen diferencias en la organización, los métodos de
enseñanza y las oportunidades de aprendizaje asociadas entre los niveles
del curso. Se discuten las implicaciones para apoyar a los profesores en
ejercicio y preparar a los futuros profesores a establecer entornos de
aprendizaje colaborativo y utilizar métodos de enseñanza centrados en el
estudiante.