Beginning High School Teachers’ Organization of Students for Learning and Methods for Teaching Mathematics Williams, Derek Cudd, Michele Hollebrands, Karen Lee, Hollylynne S. Opportunity to learn Organizing students for learning Teaching practices Oportunidades de aprendizaje Organización de los estudiantes para el aprendizaje Prácticas docentes We observed eight beginning secondary mathematics teachers’ classrooms to investigate ways in which they organized students for learning, uses of instructional methods, and how these may differ based on the level of course being taught. We found that beginning teachers frequently organize their students to learn, coupled with an abundance of teacher directed instruction. Differences in organizations, teaching methods, and associated learning opportunities between course levels also exist. Implications for supporting practicing teachers and preparing prospective teachers to establish collaborative learning environments and utilize student centered teaching methods are discussed. Observamos las clases de ocho profesores noveles de matemáticas de secundaria para investigar las formas en que organizaban a los estudiantes, los usos de los métodos de instrucción y cómo estos pueden diferir según el nivel del curso. Descubrimos que los maestros noveles con frecuencia organizan a sus estudiantes para que aprendan colaborativamente, junto con numerosa instrucción directa por parte del profesor. También existen diferencias en la organización, los métodos de enseñanza y las oportunidades de aprendizaje asociadas entre los niveles del curso. Se discuten las implicaciones para apoyar a los profesores en ejercicio y preparar a los futuros profesores a establecer entornos de aprendizaje colaborativo y utilizar métodos de enseñanza centrados en el estudiante. 2020-12-17T13:01:58Z 2020-12-17T13:01:58Z 2020 info:eu-repo/semantics/article Williams, D., Cudd, M., Hollebrands, K., & Lee, H. (2020). Beginning high school teachers’ organization of students for learning and methods for teaching Mathematics. PNA, 15(1), 51-68. [DOI: 10.30827/pna.v15i1.10748] http://hdl.handle.net/10481/64994 10.30827/pna.v15i1.10748 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada