Show simple item record

dc.contributor.authorKleinert-Altamirano, Elke Elisabeth Eugenia
dc.contributor.authorPineda-Herrero, Pilar
dc.date.accessioned2020-03-06T09:34:21Z
dc.date.available2020-03-06T09:34:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKleinert-Altamirano, E.E.E., & Pineda-Herrero, P. (2019). Use of the holistic model for training evaluation in a preschool teacher training. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(2), pp. 152 – 169. [http://hdl.handle.net/10481/60070]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60070
dc.description.abstractThe present article is a case study which evaluated the transfer of training during a teacher training in a preschool institution in Mexico City. It was taken by preschool educators, teachers and assistants, using the holistic model for training evaluation. The method adopted was the evaluative research and two different instruments were applied. Quantitative, the survey; and qualitative, the semi-structure interview. The obtained data came from three different agents: preschool educators, their principal and the trainers. The results were analyzed trilaterally and show a positive transfer of training from the educators, mainly blocked by the lack of time to introduce new changes to their teaching practice and possibly, due to the absence of support from their principal. Trainers think that regular follow ups are necessary to maintain the transfer of training. For its part, the principal observed that educators with long experience in the field were the less ones with an intention to do a transfer. This research, following the results in Mexico, arrives to the main conclusion that the evaluation of the transfer of training from teachers’ trainings in preschool education is incipient. Thus, suggesting that new researches are necessary to consolidate the effectiveness and impact on this type of evaluation.es_ES
dc.description.abstractEl presente artículo es un estudio de caso que evaluó la transferencia de aprendizajes durante una formación continua en una institución preescolar en la Ciudad de México, la cual fue estudiada por educadoras y asistentes utilizando al modelo holístico para la evaluación de la formación. El método adoptado fue la investigación evaluativa y se aplicaron dos tipos de instrumentos diferentes: cuantitativo, la encuesta; y cualitativo, la entrevista semiestructurada. Los datos obtenidos provinieron de tres agentes diferentes: educadores y asistentes, la directora y los capacitadores. Los resultados fueron triangulados y mostraron una transferencia de aprendizajes mayormente positiva por parte de las educadoras, bloqueada principalmente por la falta de tiempo para introducir nuevos cambios en su práctica docente, posiblemente debido a la falta de apoyo de su directivo. Los capacitadores piensan que se necesitan seguimientos regulares para mantener la transferencia de formación y la directora observó que eran las educadoras con una larga experiencia en el campo las que menos intención tenían de hacer transferencia. Esta investigación, llega a la conclusión principal que en México la evaluación de la transferencia de aprendizajes de formación continuas en educadoras en preescolar es incipiente. Por lo tanto, se sugieren nuevas investigaciones para consolidar la efectividad y el impacto de este tipo de evaluación.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectAssistantses_ES
dc.subjectEvaluation es_ES
dc.subjectTeacher traininges_ES
dc.subjectPreschool educationes_ES
dc.subjectPreschool teachers es_ES
dc.subjectTransfer of traininges_ES
dc.subjectAsistenteses_ES
dc.subjectEvaluación es_ES
dc.subjectFormación continuaes_ES
dc.subjectEducación preescolares_ES
dc.subjectEducadorases_ES
dc.subjectTransferencia de aprendizajeses_ES
dc.titleUse of the holistic model for training evaluation in a preschool teacher traininges_ES
dc.title.alternativeUso del modelo holístico de la evaluación en una formación con maestras de educación preescolares_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España