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dc.contributor.authorWeltzien, Dörte
dc.contributor.authorStrohmer, Janina Eva
dc.date.accessioned2020-03-06T08:16:55Z
dc.date.available2020-03-06T08:16:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationWeltzien, D. & Strohmer, J.E. (2019). Situational and personal interaction quality between the caregiver and the child using the GlnA-E evaluation tool. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(2), pp. 100 – 114. [http://hdl.handle.net/10481/60058]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60058
dc.description.abstractThe GlnA-E Evaluation Tool ("Gestaltung von Interaktonsgelegenheiten im Alltag-Evaluation"; see Weltzien et al., 2017) represents the improved version of a video-based observational and reflective tool for research projects in everyday practice. This paper first presents an overview of the theoretical constructs and features (scale and item properties) of GlnA-E's three scales. It then offers situational and personal correlatives of interaction quality in everyday teaching. It turns out that the tool can be employed for a wide range of settings, group situations, and age ranges, and that the caregivers’ interaction-related skills vary widely. A slight positive impact on interaction quality was observed for interactions with younger children (up to four years of age) and so-called "onlookers".es_ES
dc.description.abstractLa herramienta de evaluación GInA-E ("Gestaltung von Interaktonsgelegenheiten im Alltag-Evaluation"; véase Weltzien et al., 2017) representa la versión mejorada de una herramienta de observación y reflexión usando vídeos para proyectos de investigación en la práctica cotidiana. Ese trabajo primero presenta una descripción de las construcciones teóricas y características (escala y propiedades de los items) de las tres escalas del GInA-E. Posteriormente ofrece correlatos personales y situacionales de la calidad de la interacción en la enseñanza diaria. Se comprobó que la herramienta puede ser usada en una amplia diversidad de ámbitos, situaciones en grupo y edades y, que las competencias de los cuidadores relacionadas con la interacción varían ampliamente. Se pudo observar un impacto ligeramente positivo en la calidad de la interacción con los niños más pequeños (hasta los cuatro años) y los llamados observadores (“onlookers”).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectEveryday situationses_ES
dc.subjectInteraction qualityes_ES
dc.subjectObservation tooles_ES
dc.subjectVideo analysises_ES
dc.subjectSituaciones cotidianases_ES
dc.subjectCalidad de interacciónes_ES
dc.subjectHerramienta de observaciónes_ES
dc.subjectAnálisis de vídeoes_ES
dc.titleSituational and personal interaction quality between the caregiver and the child using the GlnA-E evaluation tooles_ES
dc.title.alternativeCalidad de la interacción situacional y personal entre el cuidador y el niño utilizando la herramienta de evaluación GlnA-Ees_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


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