Situational and personal interaction quality between the caregiver and the child using the GlnA-E evaluation tool
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URI: http://hdl.handle.net/10481/60058Metadatos
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Universidad de Granada
Materia
Everyday situations Interaction quality Observation tool Video analysis Situaciones cotidianas Calidad de interacción Herramienta de observación Análisis de vídeo
Fecha
2019Referencia bibliográfica
Weltzien, D. & Strohmer, J.E. (2019). Situational and personal interaction quality between the caregiver and the child using the GlnA-E evaluation tool. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(2), pp. 100 – 114. [http://hdl.handle.net/10481/60058]
Resumen
The GlnA-E Evaluation Tool ("Gestaltung von Interaktonsgelegenheiten im Alltag-Evaluation"; see
Weltzien et al., 2017) represents the improved version of a video-based observational and reflective tool
for research projects in everyday practice. This paper first presents an overview of the theoretical
constructs and features (scale and item properties) of GlnA-E's three scales. It then offers situational and
personal correlatives of interaction quality in everyday teaching. It turns out that the tool can be employed
for a wide range of settings, group situations, and age ranges, and that the caregivers’ interaction-related
skills vary widely. A slight positive impact on interaction quality was observed for interactions with younger
children (up to four years of age) and so-called "onlookers". La herramienta de evaluación GInA-E ("Gestaltung von Interaktonsgelegenheiten im Alltag-Evaluation";
véase Weltzien et al., 2017) representa la versión mejorada de una herramienta de observación y
reflexión usando vídeos para proyectos de investigación en la práctica cotidiana. Ese trabajo primero
presenta una descripción de las construcciones teóricas y características (escala y propiedades de los
items) de las tres escalas del GInA-E. Posteriormente ofrece correlatos personales y situacionales de la
calidad de la interacción en la enseñanza diaria. Se comprobó que la herramienta puede ser usada en
una amplia diversidad de ámbitos, situaciones en grupo y edades y, que las competencias de los
cuidadores relacionadas con la interacción varían ampliamente. Se pudo observar un impacto ligeramente
positivo en la calidad de la interacción con los niños más pequeños (hasta los cuatro años) y los llamados
observadores (“onlookers”).