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dc.contributor.authorGutiez Cuevas, Pilar
dc.contributor.authorJiménez Astudillo, Mónica
dc.contributor.authorAntón Ares, Paloma
dc.date.accessioned2020-03-05T12:38:49Z
dc.date.available2020-03-05T12:38:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationGutiez, P., Jimez, M., & Antón, P. (2019). National perspectives of early childhood care. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(2), pp. 39 – 51. [http://hdl.handle.net/10481/60043]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60043
dc.description.abstractThe present systematic review is about concept of Early Intervention, philosophy, evolution, principles and achievements and the needs to consolidate this action recognizing the role of the family as the focus of this process. In this country, Professionals from three fields – Health, Education and Social services – with competence in early childhood matters assist children from 0 to 6 years and their families. It was carried out a Systematic review of early childhood care in Spain. In this manuscript, analyzed the elements that can interfere on early childhood attention, roles, competences and duties, existing resources, training, regulations and precedents that shows the need of coordination and the family attention as to improve the quality of the attention given. In conclusion, the attention of childhood requires the same conditions for all citizens, with services enough and professionals with a high qualification and also a coordinated job.es_ES
dc.description.abstractLa presente revisión sistemática trata sobre el concepto de Intervención Temprana, filosofía, evolución, principios, logros en nuestro país y las necesidades para consolidar esta acción reconociendo el papel de la familia como el centro de atención de este proceso. En este país, los profesionales de tres áreas (salud, educación y servicios sociales) con competencia en asuntos de la primera infancia ayudan a los niños de 0 a 6 años y a sus familias. Se llevó a cabo una revisión sistemática sobre atención a la primera infancia en España. En este manuscrito, analizamos los elementos que pueden interferir en la atención, los roles, las competencias y los deberes de la primera infancia, los recursos existentes, la capacitación, las reglamentaciones y los precedentes que muestran la necesidad de coordinación y la atención familiar para mejorar la calidad de la atención prestada. En conclusión, la atención de la infancia requiere las mismas condiciones para todos los ciudadanos, con servicios suficientes y profesionales con una alta calificación y también un trabajo coordinado.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectCoordinationes_ES
dc.subjectEarly childhood interventiones_ES
dc.subjectFirst infancyes_ES
dc.subjectPrevention es_ES
dc.subjectHigh riskes_ES
dc.subjectinterdisciplinaryes_ES
dc.subjectCoordinaciónes_ES
dc.subjectIntervención tempranaes_ES
dc.subjectPrimera infanciaes_ES
dc.subjectPrevención es_ES
dc.subjectAlto riesgoes_ES
dc.subjectInterdisciplinariaes_ES
dc.titleNational perspectives of early childhood carees_ES
dc.title.alternativePerspectivas nacionales sobre el cuidado de la primera infanciaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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