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dc.contributor.authorBaranova, Natalia
dc.date.accessioned2020-03-05T12:29:10Z
dc.date.available2020-03-05T12:29:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBaranova, N. (2019). Early intervention as a dynamic process. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(2), pp. 30 – 38. [http://hdl.handle.net/10481/60042]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60042
dc.description.abstractEarly intervention programs in Russia have spanned a short 25-year history. Serving as active participants in the development of Early Intervention programs in various regions of Russia and post-soviet countries and training of professionals has provided us the ability to oversee the progress of the Early Intervention system. This article will go on to present the process through which Early Intervention services have been established and developed. Development of early intervention programs can be considered as a dynamic process, which on the one hand, changes the lives of the families of young children with disabilities, and on another hand, alters the system of support and concrete early intervention services. The development of an early intervention service as a new model of family support is also a dynamic process and these processes mutually influence one another. The article analyzes the process of development on the example of the core principles of early intervention such as: interdisciplinary teamwork, family centered approach, normalization of life, and principle of scientifically reasonable and evidence based practice. Ours observations show that adherence to the principles of early intervention allows for the development of professional teams, thereby providing improvement of quality of the support programs created for children and their families.es_ES
dc.description.abstractLos programas de la intervención temprana en Rusia solo tienen 25 años de historia. Servir como participantes activos en el desarrollo de programas de intervención temprana y en la formación de profesionales en varias regiones de Rusia y países postsoviéticos, nos ha brindado la oportunidad de supervisar el progreso del sistema de intervención temprana. Este artículo presentará el proceso a través del cual se han establecido y desarrollado los servicios de intervención temprana. El desarrollo de programas de intervención temprana puede considerarse como un proceso dinámico que, por un lado, cambia la vida de las familias que tienen niños pequeños con discapacidades y, por otro lado, altera el sistema de apoyo y los servicios concretos de intervención temprana. El desarrollo de un servicio de intervención temprana como un nuevo modelo de apoyo familiar también es un proceso dinámico y estos procesos se influyen mutuamente. El artículo analiza el proceso de desarrollo sobre el ejemplo de los principios básicos de intervención temprana, tales como: trabajo en equipo interdisciplinario, enfoque centrado en la familia, normalización de la vida y principio de práctica científicamente razonable y basada en evidencia. Nuestras observaciones muestran que el cumplimiento de los principios de intervención temprana permite el desarrollo de equipos profesionales, proporcionando así una mejora de la calidad de los programas de apoyo creados para los niños y sus familias.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectEarly Interventiones_ES
dc.subjectEarly Intervention serviceses_ES
dc.subjectFamilyes_ES
dc.subjectSupport programses_ES
dc.subjectIntervención tempranaes_ES
dc.subjectServicios de intervención tempranaes_ES
dc.subjectFamiliases_ES
dc.subjectProgramas de apoyoes_ES
dc.titleEarly intervention as a dynamic processes_ES
dc.title.alternativeLa intervención temprana como proceso dinámicoes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


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