The effectiveness of teaching based on educational neuroscience strategies on mathematical performance of working children
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URI: http://hdl.handle.net/10481/60019Metadatos
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Universidad de Granada
Materia
Mathematics Educational Neuroscience Brain Function Performance Working Children Matemáticas Neurociencia educativa Función cerebral Rendimiento Niños que trabajan
Fecha
2019Referencia bibliográfica
Amiripour, P. & Khodabandelou, R. (2019). The effectiveness of teaching based on educational neuroscience strategies on mathematical performance of working children. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(1). 101 – 109. [http://hdl.handle.net/10481/60019]
Resumen
Previous studies have shown that working children are at risk of financial, cultural, and
educational damages due to the street-working and street-living conditions. In Iran, the issue of educating
the working children has always been a concern for the community officials. Due to the conditions that
working children have in Iran, they suffer from academic failure, especially in subjects such as
mathematics. Therefore, the aim of this study was to investigate the effectiveness of teaching based on
educational neuroscience strategies on the mathematical performance of working children. Therefore,
through Pre‐test‐Post‐test control group design, the ten steps of educational neuroscience strategies were
implemented for 23 male and female Afghan children in two basic mathematical topics of the third-grade
elementary school. In contrast, in the control group, 20 male and female Afghan children were assigned
into the same grade and undergone the traditional instruction of the same topics in the two educational
centers of working children in Molavi and Naser Khosrow districts in Tehran. The ANCOVA test results
obtained from the researcher-made mathematical test showed that the instruction based on educational
neuroscience strategies were effective on the mathematical performance of working children. It is
suggested that teachers pay more attention to the individual-learning differences of the working children in
using the steps of neuroscience-based instruction, in order to prevent their academic failure, and
constantly take the right steps in teaching based on educational neuroscience strategies, all of the other
courses like in mathematics. Estudios previos han demostrado que los niños que trabajan corren el riesgo de sufrir daños
financieros, culturales y educativos debido a las condiciones de trabajo en la calle y de la vida en la calle.
En Irán, la cuestión de la educación de los niños trabajadores siempre ha sido una preocupación para los
funcionarios de la comunidad. Debido a las condiciones que tienen los niños que trabajan en Irán, sufren
fallas académicas, especialmente en materias como las matemáticas. Por lo tanto, el objetivo de este
estudio fue investigar la efectividad de la enseñanza basada en las estrategias de la neurociencia
educativa sobre el rendimiento matemático de los niños que trabajan. Por lo tanto, a través del diseño del
grupo de control Pre-test-Post-test, se implementaron los diez pasos de las estrategias de neurociencia
educativa para 23 niños afganos masculinos y femeninos en dos temas matemáticos básicos de la
escuela primaria de tercer grado. Por el contrario, en el grupo de control, 20 niños afganos varones y
mujeres fueron asignados al mismo grado y recibieron la instrucción tradicional de los mismos temas en
los dos centros educativos de niños trabajadores en los distritos de Molavi y Naser Khosrow en Teherán.
Los resultados de la prueba ANCOVA obtenidos de la prueba matemática realizada por el investigador
mostraron que la instrucción basada en estrategias de neurociencia educativa fue efectiva en el
rendimiento matemático de los niños trabajadores. Se sugiere que los maestros presten más atención a
las diferencias de aprendizaje individual de los niños trabajadores en usando los pasos de la instrucción
basada en la neurociencia, para prevenir su fracaso académico, y constantemente dar los pasos correctos
en la enseñanza basada en estrategias de neurociencia educativa, todos los otros cursos como en
matemáticas.