@misc{10481/60019, year = {2019}, url = {http://hdl.handle.net/10481/60019}, abstract = {Previous studies have shown that working children are at risk of financial, cultural, and educational damages due to the street-working and street-living conditions. In Iran, the issue of educating the working children has always been a concern for the community officials. Due to the conditions that working children have in Iran, they suffer from academic failure, especially in subjects such as mathematics. Therefore, the aim of this study was to investigate the effectiveness of teaching based on educational neuroscience strategies on the mathematical performance of working children. Therefore, through Pre‐test‐Post‐test control group design, the ten steps of educational neuroscience strategies were implemented for 23 male and female Afghan children in two basic mathematical topics of the third-grade elementary school. In contrast, in the control group, 20 male and female Afghan children were assigned into the same grade and undergone the traditional instruction of the same topics in the two educational centers of working children in Molavi and Naser Khosrow districts in Tehran. The ANCOVA test results obtained from the researcher-made mathematical test showed that the instruction based on educational neuroscience strategies were effective on the mathematical performance of working children. It is suggested that teachers pay more attention to the individual-learning differences of the working children in using the steps of neuroscience-based instruction, in order to prevent their academic failure, and constantly take the right steps in teaching based on educational neuroscience strategies, all of the other courses like in mathematics.}, abstract = {Estudios previos han demostrado que los niños que trabajan corren el riesgo de sufrir daños financieros, culturales y educativos debido a las condiciones de trabajo en la calle y de la vida en la calle. En Irán, la cuestión de la educación de los niños trabajadores siempre ha sido una preocupación para los funcionarios de la comunidad. Debido a las condiciones que tienen los niños que trabajan en Irán, sufren fallas académicas, especialmente en materias como las matemáticas. Por lo tanto, el objetivo de este estudio fue investigar la efectividad de la enseñanza basada en las estrategias de la neurociencia educativa sobre el rendimiento matemático de los niños que trabajan. Por lo tanto, a través del diseño del grupo de control Pre-test-Post-test, se implementaron los diez pasos de las estrategias de neurociencia educativa para 23 niños afganos masculinos y femeninos en dos temas matemáticos básicos de la escuela primaria de tercer grado. Por el contrario, en el grupo de control, 20 niños afganos varones y mujeres fueron asignados al mismo grado y recibieron la instrucción tradicional de los mismos temas en los dos centros educativos de niños trabajadores en los distritos de Molavi y Naser Khosrow en Teherán. Los resultados de la prueba ANCOVA obtenidos de la prueba matemática realizada por el investigador mostraron que la instrucción basada en estrategias de neurociencia educativa fue efectiva en el rendimiento matemático de los niños trabajadores. Se sugiere que los maestros presten más atención a las diferencias de aprendizaje individual de los niños trabajadores en usando los pasos de la instrucción basada en la neurociencia, para prevenir su fracaso académico, y constantemente dar los pasos correctos en la enseñanza basada en estrategias de neurociencia educativa, todos los otros cursos como en matemáticas.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Mathematics}, keywords = {Educational Neuroscience}, keywords = {Brain Function}, keywords = {Performance}, keywords = {Working Children}, keywords = {Matemáticas}, keywords = {Neurociencia educativa}, keywords = {Función cerebral}, keywords = {Rendimiento}, keywords = {Niños que trabajan}, title = {The effectiveness of teaching based on educational neuroscience strategies on mathematical performance of working children}, author = {Amiripour, Parvaneh and Khodabandelou, Rouhollah}, }