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dc.contributor.authorKarimi, Somayeh
dc.contributor.authorShahvarani, Ahmad
dc.contributor.authorHaghverdi, Majid
dc.date.accessioned2020-03-05T08:27:30Z
dc.date.available2020-03-05T08:27:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKarimi, S., Shahvarani, A., & Haghverdi, M. (2019). The role of problem-based Mathematics teaching according to the Kirkpatrick's Model on problem-solving performance of mathematics teachers. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(1). 12 – 26. [http://hdl.handle.net/10481/60015]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60015
dc.description.abstractThe process of evaluation is essentially the process of determining the realization of the educational goals in real terms through curriculum and education and represents the changes that occur in human behavior. Therefore, it is necessary that at the end of each training course (such as training classes, workshops, and training seminars), the teacher or evaluators, evaluate the implemented training program. In the curriculum approaches, learning the problem-solving ability is the ultimate goal of mathematics education. This skill requires empowering teachers with problem solving skills as one of the optimal ways to use capacities and to achieve educational goals. Therefore, the main goal of this study was to examine the problem-based mathematics teaching according to the Krikpatrick's model on problem-solving performance of mathematics teachers. The research design was of a pretest-posttest type with a control group. Using simple random sampling method, 100 male and female mathematics teachers, teaching mathematics at the middle school, were selected from Rabat Karim city, Tehran province. In pre-test and post-test of the traditional teaching and problem-solving based teaching in mathematics, data were collected through mathematical problem-solving performance test and Kirkpatrick's four-level questionnaire. Using SPSS software and R software, the results showed a significant difference between the scores of problem-solving performances between the two groups of control and experiment after the training, and through the equations, we showed that each level of the Kirkpatrick's model has a positive effect on the post-test scores of mathematics teachers.es_ES
dc.description.abstractEl proceso de evaluación es esencialmente el proceso de determinar la realización de los objetivos educativos en términos reales a través del currículo y la educación, y representa los cambios que ocurren en el comportamiento humano. Por lo tanto, es necesario que al final de cada curso de capacitación (como clases de capacitación, talleres y seminarios de capacitación), el maestro o evaluadores evalúen el programa de capacitación implementado. En los enfoques curriculares, aprender la capacidad de resolución de problemas es el objetivo final de la educación matemática. Esta habilidad requiere empoderar a los maestros con habilidades de resolución de problemas como una de las formas óptimas para usar las capacidades y alcanzar metas educativas. Por lo tanto, el objetivo principal de este estudio fue examinar la enseñanza de las matemáticas basada en problemas de acuerdo con el modelo de Krikpatrick sobre el rendimiento en la resolución de problemas de los profesores de matemáticas. El diseño de la investigación fue de un tipo de prueba previa y posterior con un grupo de control. Usando un método de muestreo aleatorio simple, se seleccionaron 100 maestros de matemáticas masculinos y femeninos, que enseñan matemáticas en la escuela secundaria, de la ciudad de Rabat Karim, provincia de Teherán. En las pruebas previas y posteriores de la enseñanza tradicional basada en la enseñanza de la resolución de problemas en matemáticas, los datos se recopilaron mediante la prueba de rendimiento de la resolución de problemas matemáticos y el cuestionario de cuatro niveles de Kirkpatrick. Usando el software SPSS y el software R, los resultados mostraron una diferencia significativa entre los puntajes de desempeño de resolución de problemas entre los dos grupos de control y experimento después del entrenamiento, y a través de las ecuaciones, demostramos que cada nivel del modelo de Kirkpatrick tiene un efecto positivo en las puntuaciones posteriores a la prueba de los profesores de matemáticas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectMathematics es_ES
dc.subjectProblem solving es_ES
dc.subjectKirkpatrick's modeles_ES
dc.subjectPerformancees_ES
dc.subjectMathematics teacherses_ES
dc.subjectMatemáticas es_ES
dc.subjectResolución de problemas es_ES
dc.subjectModelo de Kirkpatrickes_ES
dc.subjectRendimientoes_ES
dc.subjectProfesores de matemáticases_ES
dc.titleThe role of problem-based Mathematics teaching according to the Kirkpatrick's Model on problemsolving performance of mathematics teacherses_ES
dc.title.alternativeEl papel de la enseñanza de matemáticas basada en problemas de acuerdo con el modelo de Kirkpatrick sobre el desempeño de resolución de problemas de los profesores de matemáticases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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