Mostrar el registro sencillo del ítem
Significance of students´ activities for the learning process, qualitative analysis in primary education in Republic of Macedonia
dc.contributor.author | Pejchinovska, Milena | |
dc.contributor.author | Janusheva, Violeta | |
dc.contributor.author | Kostadinovska-Stojchevska, Bisera | |
dc.date.accessioned | 2020-03-05T07:30:20Z | |
dc.date.available | 2020-03-05T07:30:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Pejchinovska, M., Janusheva, V. & Kostadinovska-Stojchevska, B. (2019). Significance of students´ activities for the learning process, qualitative analysis in primary education in Republic of Macedonia. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(1). 129 – 139. [http://hdl.handle.net/10481/60008] | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/60008 | |
dc.description.abstract | The activities that students accomplish in the learning process are indicators of the developmental changes and the progress achieved by the students themselves in the educational process; hence they are essential for the educational process. In order for the learning process to be effective, the basic principle stands that the students' activities have to derive from the educational goals and contents. Recognizing this, the aim of this paper is to indicate that good-quality, well-planned and structured students’ activities, that derive from the educational objectives and the principles of active learning can lead to effectuation of the students’ learning process in the natural science field in primary school. The research of a problem of such kind is empirical with a descriptive character. The qualitative methods used to approach the problem are: analysis of pedagogical documentation and daily operational plans and preparations; a non-direct interview with teachers that will examine their attitudes towards lesson-planning; and participative (descriptive and focused) observation of the overall planning and realization of the students’ activities in the educational practice in primary school. | es_ES |
dc.description.abstract | Las actividades que los estudiantes realizan en el proceso de aprendizaje pueden utilizarse como indicadores de los cambios en el desarrollo y del progreso logrado por los propios estudiantes en el proceso educativo. Es por es eso que son componentes esenciales del proceso educativo. El principio básico que permite que el proceso de aprendizaje sea efectivo dicta que las actividades que los estudiantes lleven a cabo deben proceder de los objetivos y contenidos educativos planteados. Tomando esto como punto de arranque, el objetivo de este documento es indicar que actividades de buena calidad, bien planificadas y estructuradas, y que se derivan de los objetivos educativos y los principios del aprendizaje activo pueden llevar a la efectividad del proceso de aprendizaje de las ciencias naturales en la escuela primaria. La investigación de un problema de este tipo es empírica con un carácter descriptivo. Los métodos cualitativos utilizados para abordar el problema son: el análisis de la documentación pedagógica y los planes y preparaciones operacionales diarios; una entrevista no directa con maestros, que examinará sus actitudes hacia la planificación de lecciones; y la observación participativa (descriptiva y enfocada) de la planificación general, así como la realización de las actividades de los estudiantes en la práctica educativa en la escuela primaria. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Significance of students’ activities | es_ES |
dc.subject | Students’ activities | es_ES |
dc.subject | Learning process | es_ES |
dc.subject | Importancia significativa de las actividades de los estudiantes | es_ES |
dc.subject | Actividades de los estudiantes | es_ES |
dc.subject | Proceso de aprendizaje | es_ES |
dc.title | Significance of students´ activities for the learning process, qualitative analysis in primary education in Republic of Macedonia | es_ES |
dc.title.alternative | Importancia significativa de las actividades de los estudiantes para el proceso de aprendizaje, análisis cualitativo en educación primaria en la República de Macedonia | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |