Students’ Motivation to Choose Language Itineraries in the Degree of Primary Education
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/58507Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Primary education Motivation English as a foreign language Asturian Language teaching Educación Primaria Motivación Inglés como lengua extranjera Asturiano Enseñanza de idiomas
Date
2019-01Referencia bibliográfica
Fernández-Costales, Alberto; González-Riaño, Xose Antón. Students’ Motivation to Choose Language Itineraries in the Degree of Primary Education. Porta Linguarum, 30: 21-35 (2019). [http://hdl.handle.net/10481/58507]
Sponsorship
This work is part of two research projects funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (EDU2014-54093-R & EDU2017-82479-R) and the Agency for Management of University and Research Grants of the Government of Catalonia (2017SGR322).Abstract
This paper explores the motivation of pre-service teachers to choose a language
itinerary (English or Asturian) in the Degree of Primary Education. The objective is
to identify which elements drive students to select among the so-called menciones (tracks)
to become language teachers; the study examines if pre-service teachers specializing in the
international or the regional language report intrinsic or extrinsic motivation. A survey was
answered by 89 students in their 3rd year of Primary Education. Variance analyses confirm
the intrinsic motivation of students; no significant differences were found between future
teachers of English/Asturian, although some variables render significant results. El presente artículo analiza la motivación de los futuros maestros para escoger
una mención de lengua (Inglés o Asturiano) en el Grado en Educación Primaria. El objetivo
es identificar los elementos que influyen en la elección de las menciones de los futuros
maestros de lenguas; la investigación examina si los alumnos que se especializan en la enseñanza
de la lengua internacional o la lengua regional muestran una motivación intrínseca o
extrínseca. Se administró un cuestionario a 89 alumnos del 3er curso de Educación Primaria.
Los análisis de la varianza confirman la motivación intrínseca del alumnado que escoge su
especialización; no se hallaron diferencias entre los futuros docentes de inglés y asturiano,
aunque hay variables que arrojan resultados significativos.