Show simple item record

dc.contributor.authorFernández-Costales, Alberto
dc.contributor.authorGonzález-Riaño, Xose Antón
dc.date.accessioned2020-01-07T13:13:27Z
dc.date.available2020-01-07T13:13:27Z
dc.date.issued2019-01
dc.identifier.citationFernández-Costales, Alberto; González-Riaño, Xose Antón. Students’ Motivation to Choose Language Itineraries in the Degree of Primary Education. Porta Linguarum, 30: 21-35 (2019). [http://hdl.handle.net/10481/58507]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/58507
dc.description.abstractThis paper explores the motivation of pre-service teachers to choose a language itinerary (English or Asturian) in the Degree of Primary Education. The objective is to identify which elements drive students to select among the so-called menciones (tracks) to become language teachers; the study examines if pre-service teachers specializing in the international or the regional language report intrinsic or extrinsic motivation. A survey was answered by 89 students in their 3rd year of Primary Education. Variance analyses confirm the intrinsic motivation of students; no significant differences were found between future teachers of English/Asturian, although some variables render significant results.es_ES
dc.description.abstractEl presente artículo analiza la motivación de los futuros maestros para escoger una mención de lengua (Inglés o Asturiano) en el Grado en Educación Primaria. El objetivo es identificar los elementos que influyen en la elección de las menciones de los futuros maestros de lenguas; la investigación examina si los alumnos que se especializan en la enseñanza de la lengua internacional o la lengua regional muestran una motivación intrínseca o extrínseca. Se administró un cuestionario a 89 alumnos del 3er curso de Educación Primaria. Los análisis de la varianza confirman la motivación intrínseca del alumnado que escoge su especialización; no se hallaron diferencias entre los futuros docentes de inglés y asturiano, aunque hay variables que arrojan resultados significativos.es_ES
dc.description.sponsorshipThis work is part of two research projects funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (EDU2014-54093-R & EDU2017-82479-R) and the Agency for Management of University and Research Grants of the Government of Catalonia (2017SGR322).es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectPrimary educationes_ES
dc.subjectMotivationes_ES
dc.subjectEnglish as a foreign languagees_ES
dc.subjectAsturianes_ES
dc.subjectLanguage teachinges_ES
dc.subjectEducación Primaria es_ES
dc.subjectMotivación es_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectAsturianoes_ES
dc.subjectEnseñanza de idiomases_ES
dc.titleStudents’ Motivation to Choose Language Itineraries in the Degree of Primary Educationes_ES
dc.title.alternativeLa motivación de los estudiantes para escoger menciones de lengua en el Grado de Educación Primariaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España