Mostrar el registro sencillo del ítem
Students’ Motivation to Choose Language Itineraries in the Degree of Primary Education
dc.contributor.author | Fernández-Costales, Alberto | |
dc.contributor.author | González-Riaño, Xose Antón | |
dc.date.accessioned | 2020-01-07T13:13:27Z | |
dc.date.available | 2020-01-07T13:13:27Z | |
dc.date.issued | 2019-01 | |
dc.identifier.citation | Fernández-Costales, Alberto; González-Riaño, Xose Antón. Students’ Motivation to Choose Language Itineraries in the Degree of Primary Education. Porta Linguarum, 30: 21-35 (2019). [http://hdl.handle.net/10481/58507] | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/58507 | |
dc.description.abstract | This paper explores the motivation of pre-service teachers to choose a language itinerary (English or Asturian) in the Degree of Primary Education. The objective is to identify which elements drive students to select among the so-called menciones (tracks) to become language teachers; the study examines if pre-service teachers specializing in the international or the regional language report intrinsic or extrinsic motivation. A survey was answered by 89 students in their 3rd year of Primary Education. Variance analyses confirm the intrinsic motivation of students; no significant differences were found between future teachers of English/Asturian, although some variables render significant results. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente artículo analiza la motivación de los futuros maestros para escoger una mención de lengua (Inglés o Asturiano) en el Grado en Educación Primaria. El objetivo es identificar los elementos que influyen en la elección de las menciones de los futuros maestros de lenguas; la investigación examina si los alumnos que se especializan en la enseñanza de la lengua internacional o la lengua regional muestran una motivación intrínseca o extrínseca. Se administró un cuestionario a 89 alumnos del 3er curso de Educación Primaria. Los análisis de la varianza confirman la motivación intrínseca del alumnado que escoge su especialización; no se hallaron diferencias entre los futuros docentes de inglés y asturiano, aunque hay variables que arrojan resultados significativos. | es_ES |
dc.description.sponsorship | This work is part of two research projects funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (EDU2014-54093-R & EDU2017-82479-R) and the Agency for Management of University and Research Grants of the Government of Catalonia (2017SGR322). | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | Primary education | es_ES |
dc.subject | Motivation | es_ES |
dc.subject | English as a foreign language | es_ES |
dc.subject | Asturian | es_ES |
dc.subject | Language teaching | es_ES |
dc.subject | Educación Primaria | es_ES |
dc.subject | Motivación | es_ES |
dc.subject | Inglés como lengua extranjera | es_ES |
dc.subject | Asturiano | es_ES |
dc.subject | Enseñanza de idiomas | es_ES |
dc.title | Students’ Motivation to Choose Language Itineraries in the Degree of Primary Education | es_ES |
dc.title.alternative | La motivación de los estudiantes para escoger menciones de lengua en el Grado de Educación Primaria | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |