From Mobile Language Learning to Gamification: an Overlook of Research Results with Business Management Students over a Five-Year Period
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Kétyi, AndrásEditorial
Universidad de Granada
Materia
German (language) Second language Foreign language Computer application Mobile educational services Educational game Alemán (lengua) Segunda lengua Lengua extranjera Programa informático Servicios educativos móviles Juego educativo
Fecha
2016-09Referencia bibliográfica
Kétyi, András. From Mobile Language Learning to Gamification: an Overlook of Research Results with Business Management Students over a Five-Year Period. Porta Linguarum, Monográfico I: 3-6 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54087]
Resumen
After a successful pilot project using busuu, we tested the chosen language
learning application’s effectiveness with learners of four languages (German, English, Spanish,
Italian) (n=94) using pre and post language tests. According to the language test results,
the experimental group increased their performance (+2.2%) while the control group’s performance
decreased (-3.1%) and the difference in post-measurement was statistically significant
(p=.013). Shortly after this, we tested Lifeline, a text-based interactive sci-fi story,
which combines reading with a game. The students’ feedbacks show that they found the app
very motivating and exciting. Further research will focus on the effectiveness of Lifeline in
language learning. Tras un exitoso proyecto piloto usando busuu, se ha evaluado la efectividad
de esta aplicación para el aprendizaje de idiomas con estudiantes de 4 lenguas (alemán, inglés,
español e italiano) (n=94) usando pruebas previas y posteriores de sus conocimientos
al respecto. Los resultados de estas pruebas muestran que el grupo experimental aumentó
su rendimiento (+2,2%), mientras que el propio del grupo de control decreció (-3,1%) y su
diferencia tras la segunda prueba de evaluación es estadísticamente significativa (p=0,013).
Inmediatamente después, se hizo un nuevo experimento con Lifeline, una historia de ciencia
ficción interactiva basada en la escritura de textos, que combina lectura y juego. Los
estudiantes, a la vista de sus comentarios de evaluación de la experiencia, encontraron esta
aplicación para móviles muy motivadora y excitante, por lo que futuras investigaciones se
centrarán en la efectividad de Lifeline en el aprendizaje de lenguas.