From Mobile Language Learning to Gamification: an Overlook of Research Results with Business Management Students over a Five-Year Period Kétyi, András German (language) Second language Foreign language Computer application Mobile educational services Educational game Alemán (lengua) Segunda lengua Lengua extranjera Programa informático Servicios educativos móviles Juego educativo After a successful pilot project using busuu, we tested the chosen language learning application’s effectiveness with learners of four languages (German, English, Spanish, Italian) (n=94) using pre and post language tests. According to the language test results, the experimental group increased their performance (+2.2%) while the control group’s performance decreased (-3.1%) and the difference in post-measurement was statistically significant (p=.013). Shortly after this, we tested Lifeline, a text-based interactive sci-fi story, which combines reading with a game. The students’ feedbacks show that they found the app very motivating and exciting. Further research will focus on the effectiveness of Lifeline in language learning. Tras un exitoso proyecto piloto usando busuu, se ha evaluado la efectividad de esta aplicación para el aprendizaje de idiomas con estudiantes de 4 lenguas (alemán, inglés, español e italiano) (n=94) usando pruebas previas y posteriores de sus conocimientos al respecto. Los resultados de estas pruebas muestran que el grupo experimental aumentó su rendimiento (+2,2%), mientras que el propio del grupo de control decreció (-3,1%) y su diferencia tras la segunda prueba de evaluación es estadísticamente significativa (p=0,013). Inmediatamente después, se hizo un nuevo experimento con Lifeline, una historia de ciencia ficción interactiva basada en la escritura de textos, que combina lectura y juego. Los estudiantes, a la vista de sus comentarios de evaluación de la experiencia, encontraron esta aplicación para móviles muy motivadora y excitante, por lo que futuras investigaciones se centrarán en la efectividad de Lifeline en el aprendizaje de lenguas. 2018-12-12T10:09:24Z 2018-12-12T10:09:24Z 2016-09 info:eu-repo/semantics/article Kétyi, András. From Mobile Language Learning to Gamification: an Overlook of Research Results with Business Management Students over a Five-Year Period. Porta Linguarum, Monográfico I: 3-6 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54087] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54087 10.30827/Digibug.54087 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada