@misc{10481/54087, year = {2016}, month = {9}, url = {http://hdl.handle.net/10481/54087}, abstract = {After a successful pilot project using busuu, we tested the chosen language learning application’s effectiveness with learners of four languages (German, English, Spanish, Italian) (n=94) using pre and post language tests. According to the language test results, the experimental group increased their performance (+2.2%) while the control group’s performance decreased (-3.1%) and the difference in post-measurement was statistically significant (p=.013). Shortly after this, we tested Lifeline, a text-based interactive sci-fi story, which combines reading with a game. The students’ feedbacks show that they found the app very motivating and exciting. Further research will focus on the effectiveness of Lifeline in language learning.}, abstract = {Tras un exitoso proyecto piloto usando busuu, se ha evaluado la efectividad de esta aplicación para el aprendizaje de idiomas con estudiantes de 4 lenguas (alemán, inglés, español e italiano) (n=94) usando pruebas previas y posteriores de sus conocimientos al respecto. Los resultados de estas pruebas muestran que el grupo experimental aumentó su rendimiento (+2,2%), mientras que el propio del grupo de control decreció (-3,1%) y su diferencia tras la segunda prueba de evaluación es estadísticamente significativa (p=0,013). Inmediatamente después, se hizo un nuevo experimento con Lifeline, una historia de ciencia ficción interactiva basada en la escritura de textos, que combina lectura y juego. Los estudiantes, a la vista de sus comentarios de evaluación de la experiencia, encontraron esta aplicación para móviles muy motivadora y excitante, por lo que futuras investigaciones se centrarán en la efectividad de Lifeline en el aprendizaje de lenguas.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {German (language)}, keywords = {Second language}, keywords = {Foreign language}, keywords = {Computer application}, keywords = {Mobile educational services}, keywords = {Educational game}, keywords = {Alemán (lengua)}, keywords = {Segunda lengua}, keywords = {Lengua extranjera}, keywords = {Programa informático}, keywords = {Servicios educativos móviles}, keywords = {Juego educativo}, title = {From Mobile Language Learning to Gamification: an Overlook of Research Results with Business Management Students over a Five-Year Period}, doi = {10.30827/Digibug.54087}, author = {Kétyi, András}, }