A study on the changes on teachers’ knowledge and beliefs after a workshop based on mathematics education software, by relying on fuzzy method
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Materia
Fuzzy analysis Geogebra Geometry Teachers’ beliefs Technological pedagogical content knowledge Análisis Fuzzy Conocimiento tecnológico pedagógico del contenido (TPACK) Creencias de los docentes Geogebra Geometría
Fecha
2018-11Referencia bibliográfica
Alizadeh-Jamal, M., Shahvarani, A., Iranmanesh, A., & Tehranian, A. (2018). A study on the changes on teachers’ knowledge and beliefs after a workshop based on mathematics education software, by relying on Fuzzy analysis. PNA 13(1), 19-40.
Resumen
In this paper, the effect of holding a math training workshop using GeoGebra software has been studied on the changes on teachers' knowledge and beliefs . The selected sample is 40 male and female teachers in Iran. Before and after the intervention were administered a pre and post questionnaire with two components: TPACK knowledge
and teachers’ beliefs. Fuzzy logic and Fuzzy TOPSIS methods were used to analyze the data. The results of this method showed a significant difference between the results before and after the workshop. El estudio contempla el efecto de un taller de matemáticas con GeoGebra sobre los cambios en el conocimiento y las creencias de los docentes. La muestra seleccionada considera 40 docentes en Irán. Se administró un cuestionario, antes y después de la intervención, enfocado en dos componentes: el TPACK y las creencias. Los datos se analizaron aplicando herramientas del método Fuzzy mediante el cual se evidencia
una diferencia significativa entre los resultados antes y después del taller.