Perfil plurilingüe del alumnado de nuevo ingreso en el Campus de Melilla de la Universidad de Granada
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/34153Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Rico-Martín, Ana M.; Gallardo Vigil, Miguel Ángel; Jiménez Jiménez, María de los Ángeles; López-Vallejo, María de los Ángeles; Molina García, María José; Cortina Pérez, BeatrizMateria
Plurilingualism Multilingualism Communicative competence Higher education Socio-linguistic profile EHEA
Fecha
2014Referencia bibliográfica
Rico-Martín, A.M.; et al. Perfil plurilingüe del alumnado de nuevo ingreso en el Campus de Melilla de la Universidad de Granada. En: XV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura: "Retos en la adquisición de las literaturas y de las lenguas en la era digital". Valencia: Universidad de Valencia, 2014. [http://hdl.handle.net/10481/34153]
Patrocinador
Este trabajo forma parte del proyecto de investigación Estudio de la competencia multilingüe del alumnado universitario en el Campus Universitario de Melilla, incluido en el II Contrato-programa de investigación de la Facultad de Educación y Humanidades de Melilla. Plan 20 (2012-2014), financiado por el Vicerrectorado de Política Científica e Investigación de la Universidad de Granada (España).Resumen
Being competent in foreign languages is evident at university due to student mobility and the transmission of knowledge and research in a multilingual higher education. The Andalusian Council of Universities set the level B1 as a requirement for obtaining a university degree. In Melilla, this requirement is added to the high percentage of linguistic diversity that exists.
This investigation describes the plurilingual reality of first-year students, and the socio-linguistic variables that account for results. With 206 subjects, we determine that a clear plurilingual profile exists, although their level in a foreign language is not sufficient to become independent users.