Developing a strategic pedagogy for the implementation of continuous assessment in a teacher training college
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Universidad de Granada
Materia
Continuous assessment Deliberate practice Direct instruction Participatory pedagogy development Evaluación continua Práctica deliberada Instrucción directa Desarrollo pedagógico participativo
Fecha
2025Referencia bibliográfica
Selemani-Mbewe, Chokocha; Van Putten, Sonja y Long, Caroline. Developing a strategic pedagogy for the implementation of continuous assessment in a teacher training college. JOURNAL FOR EDUCATORS, TEACHERS AND TRAINERS JETT, VOL.16(1);ISSN:1989-9572 Page | 302 Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 16 (1) ISSN 1989 –9572
Resumen
Implementation of continuous assessment is not as simple as it may seem. Teachers in Malawi have resisted this method
of assessment, despite it being a government requirement. Investigation in this regard has led to the identification of
resistance factors such as large class sizes, lack of resources, resistance to change from the old tradition, lack of support
from various stakeholders and pressure from government to complete the curriculum. While scholars have suggested ways
of mitigating the challenges facing effective continuous assessment implementation, the question arises as to how pre-
service teachers are actually trained and prepared to implement continuous assessment. The conceptual framework for this
research was based on the tenets of Deliberate Practice and Direct Instruction. Using Polya’s problem solving approach,
we identified the nature of the problem in continuous assessment implementation, and then we designed, developed and
evaluated three prototypes that resulted in a strategic pedagogy intervention that teacher educators in pre-service teacher
education institutions could use to facilitate the implementation of this assessment strategy in classrooms in Malawi, and
possibly further afield. These prototypes were tested and critiqued by lecturers at a teacher training college, who were
subsequently asked to model the principles of the third prototype in their practice. The emphasis on Demonstrate and
Practice in the final model as well as the involvement of the participating lecturers in evaluating the prototypes, resulted in
their adoption of the strategic pedagogy into their own classroom practices. La implementación de la evaluación continua no es tan simple como parece. Los docentes en Malawi han resistido este
método de evaluación, a pesar de ser un requisito gubernamental. La investigación en este sentido ha llevado a la
identificación de factores de resistencia como el gran tamaño de las clases, la falta de recursos, la resistencia al cambio
desde la tradición antigua, la falta de apoyo de varias partes interesadas y la presión del gobierno para completar el
currículo. Aunque los académicos han sugerido formas de mitigar los desafíos que enfrenta la implementación efectiva de
la evaluación continua, surge la pregunta de cómo se capacita y prepara a los futuros maestros para implementar realmente
la evaluación continua. El marco conceptual de esta investigación se basó en los principios de la Práctica Deliberada y la
Instrucción Directa. Utilizando el enfoque de resolución de problemas de Polya, identificamos la naturaleza del problema
en la implementación de la evaluación continua, y luego diseñamos, desarrollamos y evaluamos tres prototipos que
resultaron en una intervención pedagógica estratégica que los educadores de maestros en instituciones de formación
docente podrían usar para facilitar la implementación de esta estrategia de evaluación en las aulas de Malawi, y
posiblemente más allá. Estos prototipos fueron probados y criticados por profesores en una escuela de formación docente,
quienes posteriormente fueron invitados a modelar los principios del tercer prototipo en su práctica. El énfasis en Demostrar
y Practicar en el modelo final, así como la participación de los profesores en la evaluación de los prototipos, resultó en la
adopción de la pedagogía estratégica en sus propias prácticas de aula.