Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 5 Monográfico (2016) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/41428

Title: Burnout, inteligencia emocional y rendimiento académico: un estudio en alumnado de medicina
Other Titles: Burnout, emotional intelligence and academic achievement: a study on medicine students
Authors: Casanova Diez, Javier
Benedicto Álvaro, Sara
Luna Delgado, Fátima
Maldonado Conchillo, Cristina
Issue Date: 2016
Abstract: El objetivo de la presente investigación es describir las relaciones existentes entre burnout, inteligencia emocional y rendimiento académico. Para ello se utilizó una muestra de 50 estudiantes de medicina de la universidad de Granada. Para evaluar el burnout y la inteligencia emocional se utilizaron los cuestionarios EUBE y TMMS-24 respectivamente, para evaluar el rendimiento académico se preguntó por la nota del expediente. Los resultados evidencian una relación positiva entre la subescala atención a las emociones y burnout en ambos sexos, y una relación positiva entre las subescalas claridad emocional y reparación de las emociones en hombres.
The purpose of this study is to describe the existing links between burnout, emotional intelligence and academic achievement. To that end, a sample of 50 medical students of the University of Granada was used. In order to assess burnout and emotional intelligence, EUBE and TMMS-24 questionnaires were used; To evaluate academic achievement, the grades of the academic records were requested. The results show, a positive relation between the subscale attention to emotions and burnout in both sexes, as well as a positive relation between the subscales of emotional clarity and emotional reparation in men.
Sponsorship: Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea
Publisher: Universidad de Granada
Description: Recepción: 20 de mayo de 2016
Revisión: 21 de mayo de 2016
Aceptado: 30 de mayo de 2016
Correspondencia: javiercd94@correo.ugr.es
Series/Report no.: ReiDoCrea;Monográfico-2016
Keywords: Burnout
Inteligencia emocional
Emotional intelligence
URI: http://hdl.handle.net/10481/41428
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Casanova Díez, J; (et al.). Burnout, inteligencia emocional y rendimiento académico: un estudio en alumnado de medicina. Reidocrea, monográfico: 1-6 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/41428]
Appears in Collections:ReiDocrea, 5 Monográfico (2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
5-2-1.pdf262.46 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada