Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación Docencia Creativa >
ReiDocrea, 3 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31300

Title: Is LOMCE a step forward or backward?
Authors: Campos, Ana
Lara, Natalia
Issue Date: 2014
Abstract: With the new approval of LOMCE, some changes have been done that affect the comprehensiveness and autonomy of schools. This article will be centered on the new principal’s role and the flexibility of the trajectories. With this reform the principal assumes more autonomy and authority; we will explain why it is a synonym of inequality. Moreover, the aim of this flexibility of trajectories is to separate in the fourth 4th course of Secondary Education those students who want to study from those who are looking forward to working.
Con la aprobación de la LOMCE, se han hecho algunos cambios que afectan la comprensividad y autonomía de los colegios. Este artículo se centra en el nuevo papel del director y en la flexibilización de trayectorias. Con esta reforma, el director asume más autonomía y autoridad, explicaremos por qué esto es sinónimo de desigualdad. Además, el propósito de esta flexibilización de las trayectorias es separar en 4º curso de Educación Secundaria aquellos estudiantes que quieren estudiar de aquellos que deseen empezar ya por la vía laboral.
Sponsorship: ReiDoCrea. Departamento de Psicología Social. Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: ReiDoCrea;Volumen 3
Keywords: Equity
Comprehensiveness
Educational reform
Principal
Igualdad
Comprensividad
Director
Reforma educativa
URI: http://hdl.handle.net/10481/31300
ISSN: 2254-5883
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Campos, A.; Lara, N. Is LOMCE a step forward or backward?. Reidocrea, 3: 82-88 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/31300]
Appears in Collections:ReiDocrea, 3 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ReiDoCrea_3_12.pdf392.08 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada