Is LOMCE a step forward or backward?
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Equity Comprehensiveness Educational reform Principal Igualdad Comprensividad Director Reforma educativa
Date
2014Referencia bibliográfica
Campos, A.; Lara, N. Is LOMCE a step forward or backward?. Reidocrea, 3: 82-88 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/31300]
Sponsorship
ReiDoCrea. Departamento de Psicología Social. Universidad de Granada.Abstract
With the new approval of LOMCE, some changes have been done that affect the comprehensiveness and autonomy of schools. This article will be centered on the new principal’s role and the flexibility of the trajectories. With this reform the principal assumes more autonomy and authority; we will explain why it is a synonym of inequality. Moreover, the aim of this flexibility of trajectories is to separate in the fourth 4th course of Secondary Education those students who want to study from those who are looking forward to working. Con la aprobación de la LOMCE, se han hecho algunos cambios que afectan la comprensividad
y autonomía de los colegios. Este artículo se centra en el nuevo papel del director y en la flexibilización de trayectorias. Con esta reforma, el director asume
más autonomía y autoridad, explicaremos por qué esto es sinónimo de desigualdad.
Además, el propósito de esta flexibilización de las trayectorias es separar en 4º curso
de Educación Secundaria aquellos estudiantes que quieren estudiar de aquellos que
deseen empezar ya por la vía laboral.