Is LOMCE a step forward or backward? Campos, Ana Lara, Natalia Equity Comprehensiveness Educational reform Principal Igualdad Comprensividad Director Reforma educativa With the new approval of LOMCE, some changes have been done that affect the comprehensiveness and autonomy of schools. This article will be centered on the new principal’s role and the flexibility of the trajectories. With this reform the principal assumes more autonomy and authority; we will explain why it is a synonym of inequality. Moreover, the aim of this flexibility of trajectories is to separate in the fourth 4th course of Secondary Education those students who want to study from those who are looking forward to working. Con la aprobación de la LOMCE, se han hecho algunos cambios que afectan la comprensividad y autonomía de los colegios. Este artículo se centra en el nuevo papel del director y en la flexibilización de trayectorias. Con esta reforma, el director asume más autonomía y autoridad, explicaremos por qué esto es sinónimo de desigualdad. Además, el propósito de esta flexibilización de las trayectorias es separar en 4º curso de Educación Secundaria aquellos estudiantes que quieren estudiar de aquellos que deseen empezar ya por la vía laboral. 2014-04-21T08:25:27Z 2014-04-21T08:25:27Z 2014 info:eu-repo/semantics/article Campos, A.; Lara, N. Is LOMCE a step forward or backward?. Reidocrea, 3: 82-88 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/31300] 2254-5883 http://hdl.handle.net/10481/31300 10.30827/Digibug.31300 eng ReiDoCrea;Volumen 3 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada