Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº18, junio 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30923

Title: Learning the deep approach: language teacher's voices
Other Titles: El aprendizaje del principio profundo: testimonios de profesores de lengua
Authors: Karaman, Cendel
Ökten, Celile
Tochon, François Victor
Issue Date: Jun-2012
Abstract: Based on the Deep Approach and learning modules prepared for Turkish as a Foreign Language, this qualitative study analyzed the experiences of instructors working at five research universities in the United States and one university in Turkey. The focus was on understanding how the implementation of the new approach was negotiated by teachers as they reflected on pedagogies. As a result of the interpretive analysis, we identified three main themes. This article presents how teachers practices, professional and cultural identities, and transformations in learning and teaching emerged during the process of employing the deep approach.
Este estudio cualitativo analizó las experiencias de un grupo de instructores de lengua turca en cinco universidades en los Estados Unidos y una en Turquía basadas en el «principio profundo» y en el uso de módulos de aprendizaje del idioma turco como lengua extranjera. El enfoque del estudio fue la comprensión de las formas cómo estos maestros negociaron la implementación del principio profundo durante un proceso reflexivo sobre sus accionares pedagógicos. Se identificaron tres temas principales. Este artículo detalla cómo emergieron prácticas pedagógicas, identidades profesionales y culturales y transformaciones en enseñanza y aprendizaje entre los maestros durante la implementación del principio profundo.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Teacher education
Deep approach
Identity
Pedagogy
Turkish
Language teachers
Formación del profesorado
Principio profundo
Identidad
Pedagogía
Profesores de lengua turca
URI: http://hdl.handle.net/10481/30923
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Karaman, C.; Ökten, C.; Tochon, F.V. Learning the deep approach: language teacher's voices. Porta Linguarum, 18: 79-95 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/30923]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº18, junio 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
5 Cendel Karaman.pdf381.19 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada