Learning the deep approach: language teacher's voices Karaman, Cendel Ökten, Celile Tochon, François Victor Teacher education Deep approach Identity Pedagogy Turkish Language teachers Formación del profesorado Principio profundo Identidad Pedagogía Profesores de lengua turca Based on the Deep Approach and learning modules prepared for Turkish as a Foreign Language, this qualitative study analyzed the experiences of instructors working at five research universities in the United States and one university in Turkey. The focus was on understanding how the implementation of the new approach was negotiated by teachers as they reflected on pedagogies. As a result of the interpretive analysis, we identified three main themes. This article presents how teachers practices, professional and cultural identities, and transformations in learning and teaching emerged during the process of employing the deep approach. Este estudio cualitativo analizó las experiencias de un grupo de instructores de lengua turca en cinco universidades en los Estados Unidos y una en Turquía basadas en el «principio profundo» y en el uso de módulos de aprendizaje del idioma turco como lengua extranjera. El enfoque del estudio fue la comprensión de las formas cómo estos maestros negociaron la implementación del principio profundo durante un proceso reflexivo sobre sus accionares pedagógicos. Se identificaron tres temas principales. Este artículo detalla cómo emergieron prácticas pedagógicas, identidades profesionales y culturales y transformaciones en enseñanza y aprendizaje entre los maestros durante la implementación del principio profundo. 2014-03-18T10:47:24Z 2014-03-18T10:47:24Z 2012-06 info:eu-repo/semantics/article Karaman, C.; Ökten, C.; Tochon, F.V. Learning the deep approach: language teacher's voices. Porta Linguarum, 18: 79-95 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/30923] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/30923 10.30827/Digibug.30923 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada