Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº21, enero 2014 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30484

Title: How does university teachers' emotional intelligence relate to their self-efficacy beliefs?
Other Titles: ¿Cómo afecta la inteligencia emocional de los profesores de la Universidad de Teherán a su autoconfianza?
Authors: Sarkhosh, Mehdi
Rezaee, Abbas Ali
Issue Date: Jan-2014
Abstract: Some studies have indicated the relationship between Emotional Intelligence (EI) and self-efficacy beliefs at schools or language institutes. This study, sought to investigate this association among university teachers. 105 university teachers participated in the present study. The participants were required to complete the “Teachers’ Sense of Efficacy Scale” and the “Emotional Intelligence Questionnaire”. Correlation and regression analysis were conducted on the data. The results of data analysis revealed that there was a strong positive relationship between EI and self-efficacy beliefs. Furthermore, it was found that among the fifteen components of EI, three subscales of Flexibility, Optimism and Interpersonal Relationship were positive predictors of Efficacy beliefs.
Algunos estudios dan pruebas de la existencia de una relación entre la inteligencia emocional (EI, siglas en inglés) y la auto-confianza en las escuelas o institutos de lenguas. Este estudio tiene como objetivo, estudiar esta relación entre los profesores universitarios. Por ello se ha solicitado la participación de 105 profesores y se les pidió que respondan a las preguntas respecto a “El sentido de los profesores sobre la gradación de eficacia” así como “el cuestionario de la inteligencia emocional”. En los datos obtenidos se analizó tanto la correlación como la regresión. El resultado del análisis de los datos muestra que existe una relación positiva muy destacada entre EI y el auto-confianza. Además, se observó que tres factores subescalas de los quince componentes, es decir: la flexibilidad, el optimismo y la relación interpersonal eran considerados como los predicadores positivos de la eficacia.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Emotional intelligence
Self-efficacy
University teachers
Flexibility
Optimism
Interpersonal relationship
Tehran (Iran)
Inteligencia emocional
Auto-eficacia
Profesores universitarios
Flexibilidad
Optimismo
Relaciones interpersonales
Teherán (Irán)
URI: http://hdl.handle.net/10481/30484
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Sarkhosh, M.; Rezaee, A.A. How does university teachers' emotional intelligence relate to their self-efficacy beliefs?. Porta Linguarum, 21: 85-100 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30484]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº21, enero 2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sarkhosh_EmotionalIntelligence.pdf992.33 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada