Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorGarcia Suarez, Jonatan
dc.contributor.authorTrigueros Cervantes, Carmen 
dc.contributor.authorRivera García, Enrique 
dc.date.accessioned2024-10-17T10:48:23Z
dc.date.available2024-10-17T10:48:23Z
dc.date.issued2015-07
dc.identifier.citationGarcía-Suárez, J., Trigueros, C., & Rivera, E. (2015). RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 12(3). pp. 32-45. [http://dx.doi.org/10.7238/rusc.v12i3.2092]es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/96075
dc.description.abstractThe widespread use of social networks among college students has an excellent potential for academic purposes. The university has in its own students an important source of information that can be used to evaluate the quality of its services, and social networks provide a great assessment tool. The purpose of the study is to analyse an experiment based on the use of Twitter in the daily evaluation of the teaching process and its impact on the students. One hundred and forty-five students voluntarily and, if they so wanted, anonymously, participated in the experiment. They evaluated each of the classes through tweets. The students’ perceptions of the usefulness of Twitter for evaluating the teaching process was analysed through a questionnaire with open and closed questions. The main findings of the research showed considerable satisfaction with the process followed in the subject. There was also a modest positive evaluation in assessing the incorporation and use of Twitter for academic purposes. It is concluded that Twitter can be a useful tool for students to evaluate the teaching process and that Twitter is highly suitable for incorporation into the university sphere.es_ES
dc.description.abstractLa gran difusión de las redes sociales entre los estudiantes universitarios es un excelente potencial para su utilización con una finalidad académica. La universidad tiene en su alumnado una importante fuente de información para la calidad de sus servicios y en las redes sociales una potente herramienta de evaluación. El propósito del estudio se centra en analizar una experiencia basada en la utilización de Twitter en la evaluación diaria del proceso de enseñanza y su repercusión en el alumnado. La experiencia contó con la participación de un total de 145 estudiantes que voluntariamente, y de forma anónima si así lo deseaban, evaluaron cada una de las clases recibidas a través de la emisión de tuits. La percepción del alumnado sobre la utilidad de Twitter para la evaluación del proceso se realizó a través de un cuestionario de preguntas abiertas. Los principales hallazgos de la investigación indicaron una alta satisfacción con el proceso seguido en la asignatura. Más discretamente se valora positivamente la incorporación y el uso de Twitter para el fin académico. Se concluye que Twitter puede ser una herramienta adecuada para el estudiante en la evaluación del proceso de enseñanza y con amplias facultades para su incorporación en el ámbito universitario.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversitat Oberta de Catalunyaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectsocial networkses_ES
dc.subjectevaluationes_ES
dc.subjectstudentses_ES
dc.subjectredes socialeses_ES
dc.subjectevaluaciónes_ES
dc.subjectestudiantes es_ES
dc.titleTwitter as a resource to evaluate the university teaching processes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.7238/rusc.v12i3.2092
dc.type.hasVersionVoRes_ES


Fichier(s) constituant ce document

[PDF]

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Atribución 4.0 Internacional
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Atribución 4.0 Internacional