• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
  • DDEMPC - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
  • DDEMPC - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Preservice Primary-School Educators’ Perceptions of the Usefulness of and Problems With Art Education: A Case Study

[PDF] Studies in Art Education.pdf (407.0Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/91600
DOI: 10.1080/00393541.2021.2007721
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Morales Caruncho, Xana; Chacón Gordillo, Pedro David; Marfil Carmona, Rafael
Editorial
Taylor & Francis
Materia
Art education
 
Teacher training
 
Primary education
 
Case study
 
Fecha
2022
Referencia bibliográfica
Published version: Morales-Caruncho, X., Chacón-Gordillo, P., & Marfil-Carmona, R. (2022). Preservice Primary-School Educators’ Perceptions of the Usefulness of and Problems With Art Education: A Case Study. Studies in Art Education, 63(1), 25-38. https://doi.org/10.1080/00393541.2021.2007721
Resumen
Art education has traditionally been considered a discipline related to leisure. A case study of primary preservice generalist educators at a Spanish university was conducted to determine whether or not this perspective has evolved. It was of interest to examine whether preservice educators understand the way in which art education develops comprehensive and analytical skills. This study integrated both qualitative and quantitative methodologies to examine future teachers’ perceptions of the usefulness of this subject and the problems it presents. Outcomes indicate that there is still a long way to go to transform preservice primary generalist teachers’ false perceptions related to art teaching.
Colecciones
  • DDEMPC - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias