Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorIbáñez Cubillas, Pilar
dc.contributor.authorNogueira, Fernanda
dc.contributor.authorGallego Arrufat, María Jesús 
dc.date.accessioned2024-05-09T07:10:31Z
dc.date.available2024-05-09T07:10:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationIbáñez-Cubillas, P., Nogueira, F., & Gallego-Arrufat, M.J. (2017). Professional development through social network communities. In EDULEARN17 Proceedings (pp.2930 2938). IATED. DOI: 10.21125/edulearn.2017.1612es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/91559
dc.descriptionThis article is partially funded by contract Ref. SFRH/BPD/85083/2012. Foundation for Science and Technology. Ministry of Education and Science, Portugal. European Social Fund. European Union // This research also received public funding from the Spanish Ministry of Education, Culture and Sports (Reference: FPU13/04744).es_ES
dc.description.abstractProfessional development has change thanks to the Information and Communication Technology (ICT) and the adoption and proliferation of the Internet. Social networks contribute to professional development through open experiences and communities or through more restricted and specific groups. In this paper we analyze multiple forms of communication in social networks and argue that professional development is based on the construction of shared knowledge. Taken into consideration different types of online communities, we focuses our study in massive online courses (open and massive networks) and in virtual communities (more restricted and closed groups), in order to answer the following questions: In what extend social networks are influencing individuals and promoting professional development? Are individuals managing the information and experiences from social networks for their professional development? By exploring the main changes that social networks provide for professional development we expect to contribute for further research and actions in this field of expertise.es_ES
dc.description.abstractEl desarrollo profesional cambia gracias a las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) y la adopción y proliferación de Internet. Las redes sociales contribuyen al desarrollo profesional mediante experiencias abiertas y comunidades o grupos más restringidos y específicos. El artículo analiza múltiples formas de comunicación en redes sociales. Se argumenta que el desarrollo profesional está basado en la construcción de conocimiento compartido. Considerando diferentes tipos de comunidades en línea, el foco de atención se centra en cursos online masivos (redes abiertas y masivas) y en comunidades virtuales (grupos más restrictivos y cerrados) para responder a las siguientes cuestiones: ¿En qué medida las redes sociales influyen en los individuos y promueven su desarrollo profesional? ¿Gestionan los individuos la información y las experiencias de las redes para su desarrollo profesional?. Se exploran las principales transformaciones que las redes sociales proporcionan al desarrollo profesional para el futuro en este campo.es_ES
dc.description.sponsorshipMinistry of Education and Science, Portugal SFRH/BPD/85083/2012es_ES
dc.description.sponsorshipEuropean Social Fund. European Uniones_ES
dc.description.sponsorshipSpanish Ministry of Education, Culture and Sports FPU13/04744es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherIATEDes_ES
dc.subjectCommunities of Practicees_ES
dc.subjectEducation es_ES
dc.subjectProfessional Developmentes_ES
dc.subjectProfessional profileses_ES
dc.subjectSocial Networkses_ES
dc.subjectVirtual Communitieses_ES
dc.subjectComunidades de Prácticaes_ES
dc.subjectComunidades Virtualeses_ES
dc.subjectDesarrollo profesionales_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectPerfiles profesionaleses_ES
dc.subjectRedes sociales es_ES
dc.titleProfessional Development through Social Network Communitieses_ES
dc.title.alternativeDesarrollo profesional mediante comunidades en redes sociales: Entre perfiles personales y profesionaleses_ES
dc.typeconference outputes_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.21125/edulearn.2017.1612


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem