• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: FORCE. Formación Centrada en la Escuela (HUM386)
  • HUM386 - Comunicaciones Congresos, Conferencias, ...
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: FORCE. Formación Centrada en la Escuela (HUM386)
  • HUM386 - Comunicaciones Congresos, Conferencias, ...
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Professional Development through Social Network Communities

[PDF] ProfessionalDevelopment_Comunidades_Virtuales.pdf (342.7Ko)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/91559
DOI: 10.21125/edulearn.2017.1612
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
Ibáñez Cubillas, Pilar; Nogueira, Fernanda; Gallego Arrufat, María Jesús
Editorial
IATED
Materia
Communities of Practice
 
Education
 
Professional Development
 
Professional profiles
 
Social Networks
 
Virtual Communities
 
Comunidades de Práctica
 
Comunidades Virtuales
 
Desarrollo profesional
 
Educación
 
Perfiles profesionales
 
Redes sociales
 
Date
2017
Referencia bibliográfica
Ibáñez-Cubillas, P., Nogueira, F., & Gallego-Arrufat, M.J. (2017). Professional development through social network communities. In EDULEARN17 Proceedings (pp.2930 2938). IATED. DOI: 10.21125/edulearn.2017.1612
Patrocinador
Ministry of Education and Science, Portugal SFRH/BPD/85083/2012; European Social Fund. European Union; Spanish Ministry of Education, Culture and Sports FPU13/04744
Résumé
Professional development has change thanks to the Information and Communication Technology (ICT) and the adoption and proliferation of the Internet. Social networks contribute to professional development through open experiences and communities or through more restricted and specific groups. In this paper we analyze multiple forms of communication in social networks and argue that professional development is based on the construction of shared knowledge. Taken into consideration different types of online communities, we focuses our study in massive online courses (open and massive networks) and in virtual communities (more restricted and closed groups), in order to answer the following questions: In what extend social networks are influencing individuals and promoting professional development? Are individuals managing the information and experiences from social networks for their professional development? By exploring the main changes that social networks provide for professional development we expect to contribute for further research and actions in this field of expertise.
 
El desarrollo profesional cambia gracias a las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) y la adopción y proliferación de Internet. Las redes sociales contribuyen al desarrollo profesional mediante experiencias abiertas y comunidades o grupos más restringidos y específicos. El artículo analiza múltiples formas de comunicación en redes sociales. Se argumenta que el desarrollo profesional está basado en la construcción de conocimiento compartido. Considerando diferentes tipos de comunidades en línea, el foco de atención se centra en cursos online masivos (redes abiertas y masivas) y en comunidades virtuales (grupos más restrictivos y cerrados) para responder a las siguientes cuestiones: ¿En qué medida las redes sociales influyen en los individuos y promueven su desarrollo profesional? ¿Gestionan los individuos la información y las experiencias de las redes para su desarrollo profesional?. Se exploran las principales transformaciones que las redes sociales proporcionan al desarrollo profesional para el futuro en este campo.
 
Colecciones
  • HUM386 - Comunicaciones Congresos, Conferencias, ...

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire