Out-of-school contact with L2 English across four educational levels
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Alonso Alonso, RosaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Out-of-school contact Extramural activities Frequency Gender-related differences Academic achievement
Fecha
2023-06-27Referencia bibliográfica
Alonso , R. (2023). Out-of-school contact with L2 English across four educational levels. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (40), 93–112. https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.25311
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Project PID2021-122267NB-I00 “El inglés en los medios sociales: perspectivas teóricas y aplicadasResumen
This paper analyses the effect of out-of-school contact in the acquisition
of L2 English in four groups of students belonging to four different educational levels:
secondary education (n=38), baccalaurate (n=25), state language schools (n= 32) and university
(n=18). Differences in the frequency with which the four learner groups engage in
different types of out-of-school activities are analysed, i.e, films, games, music, reading,
writing and speaking, as well as gender-related differences and the potential influence of
the contact with out-of-school activities in their academic achievement in the four skills.
Data were collected by means of a questionnaire and their grades in the four skills. Findings
indicated significant differences in the frequency of exposure to watching films, playing
games, and to reading, writing and speaking across groups. No significant gender-related
differences were found within groups. Finally, significant associations were observed
between the activities of watching films, listening to music, reading and speaking and their
academic achievement. Este trabajo analiza el efecto del contacto fuera del aula en la adquisición
del inglés como L2 en cuatro grupos de alumnos pertenecientes a cuatro niveles educativos
diferentes: educación secundaria (n=38), bachillerato (n=25), escuelas de idiomas
(n= 32) y universidad (n=18). Se analizan las diferencias en la frecuencia con la que los
cuatro grupos de alumnos participan en distintos tipos de actividades fuera del aula, es
decir, películas, juegos, música, lectura, escritura y expresión oral, así como las diferencias
relacionadas con el género y la posible influencia del contacto con actividades fuera
del aula en su rendimiento académico en las cuatro destrezas. Los datos se recogieron
mediante un cuestionario y sus calificaciones en las cuatro destrezas. Los resultados indicaron
diferencias significativas en la frecuencia de exposición a ver películas, a jugar
y a leer, escribir y hablar entre los grupos. No se observaron diferencias significativas
relacionadas con el género dentro de los grupos. Por último, se observaron asociaciones
significativas entre las actividades de ver películas, escuchar música, leer y hablar y su
rendimiento académico.