Mostrar el registro sencillo del ítem
A cross-sectional investigation of the use of modal verbs in Chinese EFL learners’ English writing
dc.contributor.author | Gao, Xia | |
dc.date.accessioned | 2023-07-11T08:27:19Z | |
dc.date.available | 2023-07-11T08:27:19Z | |
dc.date.issued | 2023-06-27 | |
dc.identifier.citation | Gao, X. (2023). A cross-sectional investigation of the use of modal verbs in Chinese EFL learners’ English writing . Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (40), 41–55. https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.22259 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10481/83544 | |
dc.description.abstract | This study, based on a corpus of Chinese EFL learners’ writing, has investigated their use of modal verbs at levels 1 to 7 according to China’s Standards of English Language Ability (CSE). The results of quantitative and qualitative analyses indicate that: 1) Chinese EFL learners at CSE 1-7 levels use more modal verbs in writing than native learners in MICUSP; 2) they consistently overuse CAN, WILL and SHOULD whereas underuse WOULD in writing across levels; 3) salient forms and fundamental senses of modal verbs are the most recurrent in writing at CSE 1-3 levels and learners’ use becomes more productive and variant at higher levels; and 4) form-function pairs seem to exist--modal verbs with the perfect aspect structure and their associated senses are rare in Chinese learners’ writing. Cross-register variation and structure complexity may account for the absence of some modal verb forms in learners’ writing | es_ES |
dc.description.abstract | Este estudio, basado en un corpus de escritura de estudiantes de inglés como lengua extranjera, ha investigado el uso de verbos modales en los niveles 1 a 7 de acuerdo con los Estándares de China de Capacidad del Idioma Inglés (CSE). Los resultados de los análisis cuantitativos y cualitativos indican que: 1) los estudiantes chinos de inglés como lengua extranjera en los niveles 1-7 de CSE usan más verbos modales por escrito que los estudiantes nativos en MICUSP; 2) constantemente abusan de CAN, WILL y SHOULD, pero infrautilizan WOULD en su escritura de niveles cruzados; 3) las formas sobresalientes y los sentidos fundamentales de los verbos modales son los más recurrentes en la escritura en los niveles 1 a 3 de CSE y el uso de los estudiantes se vuelve más productivos y variables en los niveles superiores; y 4) los pares forma-significado parecen existir: los verbos modales con la estructura de aspecto perfecto y sus asociados sentidos son raros en la escritura de los estudiantes chinos de inglés. La variación de registros cruzados y la complejidad de la estructura pueden explicar la ausencia de algunas formas verbales modales en la escritura de los alumnos. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Modal verbs | es_ES |
dc.subject | Corpus | es_ES |
dc.subject | Cross-sectional | es_ES |
dc.subject | Academic writing | es_ES |
dc.subject | China’s Standards of English Language Ability (CSE) | es_ES |
dc.subject | Verbos modales | es_ES |
dc.subject | Corpus | es_ES |
dc.subject | Transversal | es_ES |
dc.subject | Escritura académica, los Estándares de China de Capacidad del Idioma Inglés (CSE) | es_ES |
dc.title | A cross-sectional investigation of the use of modal verbs in Chinese EFL learners’ English writing | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/portalin.vi40.22259 | |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |