School-based interventions to promote active commuting to school and quality of life in Spanish children and adolescents
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Departamento
Universidad de Granada. Programa de Doctorado en Ciencias de la EducaciónMateria
Active commuting to school Quality of life Spain Children
Date
2022Fecha lectura
2022-09-30Referencia bibliográfica
Saucedo Araújo, Romina Gisele. School-based interventions to promote active commuting to school and quality of life in Spanish children and adolescents. Granada: Universidad de Granada, 2022. [ https://hdl.handle.net/10481/77672]
Sponsorship
Tesis Univ. Granada.; Spanish Ministry of Economy and Competitiveness DEP2016-75598-R; DEP2015-63988-RAbstract
Currently, a high percentage of the young
population does not meet the
recommendations for healthy physical
activity. Increasing physical activity in
children and young people could improve
health-related physical fitness and quality of
life in this population. The promotion of
daily physical activity habits such as active
commuting to school could be a potential
alternative to increase physical activity
levels in this population. Attractive and
novel strategies should be explored to ensure
the success of such interventions. Thus, new
technologies such as mobile applications
focusing on active video games and
gamification could be successful tools for
promoting the habits of physical activity in
the young population. Actualmente, un alto porcentaje de la
población joven no cumple las
recomendaciones de actividad física
saludable. El aumento de la actividad física
en niños y adolescentes podría mejorar la
aptitud física relacionada con la salud y la
calidad de vida de esta población. La
promoción de hábitos de actividad física
diaria, como el desplazamiento activo al
colegio, podría ser una alternativa potencial
para aumentar los niveles de actividad física
en esta población. Por lo tanto, se deben
explorar estrategias atractivas y novedosas
para asegurar el éxito de dichas
intervenciones. Así, las nuevas tecnologías
como las aplicaciones móviles centradas en
los videojuegos activos y la gamificación
podrían ser herramientas exitosas para
promover los hábitos de actividad física en
la población joven.