School-based interventions to promote active commuting to school and quality of life in Spanish children and adolescents Saucedo Araújo, Romina Gisele Tercedor Sánchez, Pablo Barranco Ruiz, Yaira María Universidad de Granada. Programa de Doctorado en Ciencias de la Educación Active commuting to school Quality of life Spain Children Currently, a high percentage of the young population does not meet the recommendations for healthy physical activity. Increasing physical activity in children and young people could improve health-related physical fitness and quality of life in this population. The promotion of daily physical activity habits such as active commuting to school could be a potential alternative to increase physical activity levels in this population. Attractive and novel strategies should be explored to ensure the success of such interventions. Thus, new technologies such as mobile applications focusing on active video games and gamification could be successful tools for promoting the habits of physical activity in the young population. Actualmente, un alto porcentaje de la población joven no cumple las recomendaciones de actividad física saludable. El aumento de la actividad física en niños y adolescentes podría mejorar la aptitud física relacionada con la salud y la calidad de vida de esta población. La promoción de hábitos de actividad física diaria, como el desplazamiento activo al colegio, podría ser una alternativa potencial para aumentar los niveles de actividad física en esta población. Por lo tanto, se deben explorar estrategias atractivas y novedosas para asegurar el éxito de dichas intervenciones. Así, las nuevas tecnologías como las aplicaciones móviles centradas en los videojuegos activos y la gamificación podrían ser herramientas exitosas para promover los hábitos de actividad física en la población joven. 2022-10-31T11:42:43Z 2022-10-31T11:42:43Z 2022 2022-09-30 doctoral thesis Saucedo Araújo, Romina Gisele. School-based interventions to promote active commuting to school and quality of life in Spanish children and adolescents. Granada: Universidad de Granada, 2022. [ https://hdl.handle.net/10481/77672] 9788411175586 https://hdl.handle.net/10481/77672 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ open access Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Universidad de Granada