Conversions between trigonometric representation systems by pre-service Secondary School teachers
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Conversions between representations Relational system school mathematical content meaning Trigonometric contents understanding modes Conversiones entre representaciones Modos de comprensión de contenidos trigonométricos Significado del contenido matemático escolar Sistema relacional
Fecha
2022-04-26Referencia bibliográfica
Martín-Fernández, E., Rico, L., & Ruiz-Hidalgo, J. F. (2022). Conversions Between Trigonometric Representation Systems by Pre-service Secondary School Teachers. PNA, 16(3), 237-263. DOI: [https://doi.org/10.30827/pna.v16i3.21957]
Resumen
Understanding trigonometry relational system is a school mathematics
demanding topic. The angle, the unit circle and the trigonometric
functions are its foundational notions. Trigonometric contents meaning
and their understanding involve these three concepts and their
relationships. This research aims to deepen in the pre-service teachers’
understanding about the angle, the unit circle and the trigonometric
function when converting notions between two trigonometric
representation systems based on the unit circle and the trigonometric
functions. The results indicate that pre-service mathematics teachers’
present a lack of connections between the goniometric and the analytical
representation systems. Comprender el sistema relacional de trigonometría es un tópico exigente
en las matemáticas escolares. El ángulo, la circunferencia unidad y las
funciones trigonométricas son sus nociones fundamentales. El significado
de los contenidos trigonométricos y su comprensión involucran estos tres
conceptos y sus relaciones. Proponemos como objetivo profundizar en la
comprensión de los profesores en formación sobre el ángulo, la
circunferencia goniométrica y la función trigonométrica al convertir
nociones entre dos sistemas de representación trigonométrica basados en
el círculo unitario y las funciones trigonométricas. Los resultados indican
que los profesores en formación presentan una carencia de conexiones
entre los sistemas de representación analítico y goniométrico.