@misc{10481/74859, year = {2022}, month = {4}, url = {http://hdl.handle.net/10481/74859}, abstract = {Understanding trigonometry relational system is a school mathematics demanding topic. The angle, the unit circle and the trigonometric functions are its foundational notions. Trigonometric contents meaning and their understanding involve these three concepts and their relationships. This research aims to deepen in the pre-service teachers’ understanding about the angle, the unit circle and the trigonometric function when converting notions between two trigonometric representation systems based on the unit circle and the trigonometric functions. The results indicate that pre-service mathematics teachers’ present a lack of connections between the goniometric and the analytical representation systems.}, abstract = {Comprender el sistema relacional de trigonometría es un tópico exigente en las matemáticas escolares. El ángulo, la circunferencia unidad y las funciones trigonométricas son sus nociones fundamentales. El significado de los contenidos trigonométricos y su comprensión involucran estos tres conceptos y sus relaciones. Proponemos como objetivo profundizar en la comprensión de los profesores en formación sobre el ángulo, la circunferencia goniométrica y la función trigonométrica al convertir nociones entre dos sistemas de representación trigonométrica basados en el círculo unitario y las funciones trigonométricas. Los resultados indican que los profesores en formación presentan una carencia de conexiones entre los sistemas de representación analítico y goniométrico.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Conversions between representations}, keywords = {Relational system school mathematical content meaning}, keywords = {Trigonometric contents understanding modes}, keywords = {Conversiones entre representaciones}, keywords = {Modos de comprensión de contenidos trigonométricos}, keywords = {Significado del contenido matemático escolar}, keywords = {Sistema relacional}, title = {Conversions between trigonometric representation systems by pre-service Secondary School teachers}, doi = {10.30827/pna.v16i3.21957}, author = {Martín Fernández, Enrique and Rico Romero, Luis and Ruiz Hidalgo, Juan Francisco}, }