Show simple item record

dc.contributor.authorZaldívar Sansuán, Raquel
dc.date.accessioned2021-01-20T09:19:25Z
dc.date.available2021-01-20T09:19:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationZaldívar Sansuán, Raquel (2020). The emotional dimension in poetic education as a key to improve adolescents’ attitudes towards poetry. Investigaciones Sobre Lectura, 14,75-93. DOI: 10.37132/isl.v0i14.317es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/65574
dc.description.abstractThe most interesting contributions that have been made in recent times in literary education and in the didactics of poetry point to the consideration of the emotional dimension present in them. The research we present seeks to understand how adolescents’ attitudes towards poetry change by using an emotional approach in the design of a project on poetry. The information is collected through questionnaires prior to and after the development of the ‘Let’s talk poetry’ project involving 54 students from the second year of Compulsory Secundary Education (ESO) of the High School IES Gran Capitán de Madrid. In general, attitudes towards poetry improved after a week using an emotional approach, and the participants showed a positive attitude towards the project.es_ES
dc.description.abstractLas aportaciones más interesantes que se han realizado en los últimos tiempos en la educación literaria y en la didáctica de la poesía apuntan a la consideración de la dimensión emocional presente en ellas. La investigación que presentamos busca conocer cómo cambian las actitudes de los adolescentes hacia la poesía al utilizar un enfoque emocional en el diseño de un proyecto sobre poesía. Se recoge la información a través de un cuestionario previo y un cuestionario posterior al desarrollo del proyecto “Hablemos con la poesía”, que realizan 54 estudiantes de 2º curso de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) del instituto de enseñanza secundaria IES Gran Capitán de Madrid. En general, las actitudes hacia la poesía mejoran tras una semana utilizando un enfoque emocional, y los participantes manifiestan una actitud positiva hacia el proyecto.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectTeaching poetryes_ES
dc.subjectEmotional educationes_ES
dc.subjectAdolescence es_ES
dc.subjectLiterary educationes_ES
dc.subjectPoetry es_ES
dc.subjectDidáctica de la poesíaes_ES
dc.subjectEducación Emocionales_ES
dc.subjectAdolescenciaes_ES
dc.subjectEducación literariaes_ES
dc.subjectPoesíaes_ES
dc.titleThe emotional dimension in poetic education as a key to omprove adolescents’ attitudes towards poetryes_ES
dc.title.alternativeLa dimensión emocional en la educación poética como clave para mejorar las actitudes de los adolescentes hacia la poesíaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.37132/isl.v0i14.317


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España