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dc.contributor.authorZarifi, Abdolvahed
dc.contributor.authorAzizinezhad, Zeinab
dc.date.accessioned2020-07-02T11:53:35Z
dc.date.available2020-07-02T11:53:35Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.citationZarifi, Abdolvahed; Azizinezhad, Zeinab. Vocabulary Learning And Retention: Cognitive Load Framework On Trial. Porta Linguarum 33, enero 2020, 265-278. [http://hdl.handle.net/10481/62833]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/62833
dc.description.abstractThe literature has witnessed a large number of studies investigating the merits and effectiveness of the available methods of vocabulary teaching and learning in different EFL/ESL contexts among which one can refer to the involvement load hypothesis (ILH). Despite its widespread use, some criticisms have been levelled against this model. A new framework, namely cognitive load framework (CLF), has recently been proposed. Although CLF has been validated by some TESL experts, it has not, yet, been put to the acidity test. Therefore, the present quasi-experimental study was carried out to determine whether activities with higher cognitive load degrees as predicted by CLF framework are more effective for vocabulary learning and retention. To this end, a sample of 60 Iranian EFL learners was assigned to three experimental groups and was exposed to vocabulary learning tasks with different cognitive load indices for eight weeks. Experimental group 1 received the tasks with high cognitive load, while experimental groups 2 and 3 received the medium and low cognitive load tasks, respectively. The findings revealed that the vocabulary tasks with the highest cognitive load were the most effective, and those with the lowest load were the least effective in vocabulary learning and retention.es_ES
dc.description.abstractLa literatura ha tenido en cuenta un gran número de estudios que investigaron los méritos y la eficacia de los métodos disponibles de enseñanza y aprendizaje de vocabulario en diferentes contextos EFL / ESL entre los cuales podemos incluir la hipótesis de carga de participación. A pesar de su uso general, algunas críticas han sido niveladas contra este modelo. Se ha propuesto recientemente un nuevo marco, marcado de carga normalmente cognitivo (CLF). Aunque CLF ha sido validado por algunos expertos en TESL, aún no se ha puesto en la prueba de acidez. El presente estudio de diseño cuasi-experimental pretest-posttest se llevó a cabo para determinar si las actividades con un alto grado de carga cognitiva, según lo predicado por el marco CLF son más efectivas para el aprendizaje y la retención de vocabulario. Para este fin, una muestra de 60 estudiantes de EFL Iraníes fue asignada a tres grupos experimentales y fue expuesta a las tareas de aprendizaje de vocabulario con diferentes índices de carga cognitiva durante 8 semanas. El grupo experimental 1 recibió las tareas con alta carga cognitiva, mientras que los grupos experimentales 2 y 3 recibieron las tareas de carga cognitiva media y baja, respectivamente. Los resultados revelaron que las tareas de vocabulario con la carga cognitiva más alta fueron las más efectivas, y las que tenían la carga más baja fueron las menos efectivas en el aprendizaje y la retención de vocabulario.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectCognitive load frameworkes_ES
dc.subjectEFL learninges_ES
dc.subjectInvolvement load hypothesises_ES
dc.subjectVocabulary learninges_ES
dc.subjectVocabulary retentiones_ES
dc.subjectAprendizaje de vocabularioes_ES
dc.subjectAprendizaje EFLes_ES
dc.subjectHipótesis de carga de implicaciónes_ES
dc.subjectMarco de carga cognitivaes_ES
dc.subjectRetención de vocabularioes_ES
dc.titleVocabulary Learning And Retention: Cognitive Load Framework On Triales_ES
dc.title.alternativeAprendizaje del bulario y Retención: Marco de Carga Cognitiva de Pruebaes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


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