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dc.contributor.authorDaniels, Harry
dc.contributor.authorThompson, Ian
dc.contributor.authorTawell, Alice
dc.date.accessioned2020-04-02T09:29:09Z
dc.date.available2020-04-02T09:29:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationDaniels, H., Thompson, I., & Tawell, A. (2019). Practices of exclusion in cultures of inclusive schooling in the United Kingdom. Publicaciones, 49(3), 23–36. doi:10.30827/publicaciones.v49i3.11402es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60980
dc.description.abstractA tension has emerged in the United Kingdom over the last 30 years between policies designed to achieve educational excellence and policies seeking to achieve inclusive practice. The introduction of devolution across the jurisdictions of the United Kingdom has led to differences in practices developed from what were originally a common set of cultural and historical values and beliefs. Policy changes in England in particular have resulted in perverse incentives for schools to not meet the needs of students with Special Educational Needs and Disabilities and which can result in their exclusion from school. We illustrate the working of perverse incentives through a cultural historical analysis of the ways that professionals from different services may have different object motives. We argue for practices of inter-professional co-configuration and knotworking in order to meaningful relations and patterns of communication that join services around young people with Special Educational Needs and Disabilities.es_ES
dc.description.abstractEn los últimos 30 años ha surgido una tensión en Reino Unido entre las políticas diseñadas para alcanzar la excelencia educativa y las políticas que buscan promover una práctica inclusiva. La descentralización y consiguiente traspaso de competencias a las cuatro jurisdicciones de Reino Unido ha llevado a diferencias en las prácticas desarrolladas a partir de lo que originalmente era un conjunto común de valores y creencias culturales e históricas. En particular los cambios de política en Inglaterra han resultado en incentivos perversos para que las escuelas no satisfagan las necesidades de los estudiantes con necesidades educativas especiales y discapacidades y pueden terminar en su exclusión escolar. Ilustramos el funcionamiento de estos incentivos perversos a través de un análisis histórico cultural de las formas en que los profesionales de diferentes servicios pueden tener diferentes motivos de objeto. Abogamos por prácticas de co-configuración interprofesional y el trabajo en nudos con el fin de lograr relaciones y patrones de comunicación significativos que unan a los servicios para jóvenes con discapacidades y necesidades educativas especiales.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectSchool exclusiones_ES
dc.subjectSocial exclusiones_ES
dc.subjectInclusiones_ES
dc.subjectSpecial educational needses_ES
dc.subjectVygotskyes_ES
dc.subjectExclusión escolares_ES
dc.subjectExclusión sociales_ES
dc.subjectInclusiónes_ES
dc.subjectNecesidades educativas especialeses_ES
dc.titlePractices of exclusion in cultures of inclusive schooling in the United Kingdomes_ES
dc.title.alternativePrácticas de exclusión en culturas escolares inclusivas en Reino Unidoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/publicaciones.v49i3.11402


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